استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ

آموزش استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ

استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ جزو استراتژی‌های معاملاتی پرطرفدار در بازار فارکس است که نام آن از یک کتاب تحت همین عنوان گرفته شده است. کتاب استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ نوشته لارونتیو دمیر است که مورد استقبال بسیاری از معامله‌گران در بازارهای مالی قرار گرفته است. به طوری که پس از انتشار این کتاب، بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی، از این کتاب استقبال کردند و حالا در بازار مالی فارکس از این استراتژی تحت عنوان استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ نیز استفاده می‌گردد.

استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ جزو یکی از استراتژی‌های کاربردی در بازار فارکس به شمار می‌رود و از محبوبیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. اگر مایل هستید با این استراتژی معاملاتی قوی و موثر برای رسیدن به سود در بازار فارکس آشنا شوید، در ادامه این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر همراه ما باشید.

کاربرد استراتژی معاملاتی در فارکس

معامله‌گران در بازارهای مالی، برای اینکه بتوانند در این بازار موفق عمل کنند، نیاز به یک استراتژی معاملاتی دارند تا به کمک آن در معاملات موفقیت آمیز شرکت داشته باشند. درحقیقت بدون داشتن استراتژی معاملاتی موثر، نمی‌توان معاملاتی که در بازار فارکس انجام می‌شود را مدیریت نمود و ضمن حفظ سرمایه، به سود بالایی در این زمینه نیز دست پیدا کرد.

تمامی افراد در معاملات خود، نیازمند یک استراتژی مناسب هستند تا از آن پیروی نمایند. بنابراین بسیار مهم است که تمامی معامله‌گران در بازارهای مالی، سعی کنند استراتژی‌های مختلف از جمله استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ را مورد آزمایش و بررسی قرار دهند تا در نهایت سعی کنند یک استراتژی معاملاتی را انتخاب کنند که متناسب با خواسته و انتظارات آن‌ها از بازار فارکس باشد و با میزان سرمایه آن‌ها در بازار فارکس همخوانی داشته باشد. اینگونه است که می‌توانند مطابق با یک هدف و برنامه پیش بروند و از شرکت در معاملات متعدد، به سوددهی برسند.

استراتژی معاملاتی، فرآیند تصمیم‌گیری در معاملات را برای معامله‌گران ساده می‌کند. درحقیقت معامله‌گران به کمک استراتژی معاملاتی می‌توانند نقاط اصلی ورود به بازار و خروج از آن را به صورت صحیح پیدا نمایند و به درستی در پوزیشن‌های خرید و یا فروش شرکت داشته باشند. به عبارتی دیگر استراتژی معاملاتی، سیستمی می‌باشد که در آن معامله‌گران می‌توانند با تعیین صحیح نقاط ورود به بازار و خروج از آن، تصمیم‌های صحیحی را بگیرند.

یک استراتژی معاملاتی مناسب، زمینه‌ای را برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا بتوانند به کمک آن، به صورت صحیحی بازار را تجزیه و تحلیل نمایند و سپس با اطمینان بیشتری در معاملات شرکت کنند. همینطور در یک استراتژی معاملاتی موثر از جمله استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ، مواردی شامل مدیریت سرمایه نیز در نظر گرفته می‌شود تا ریسک معاملات به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند.

برای فعالیت در بازار فارکس، از استراتژی‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد؛ برخی از این استراتژی‌ها، صرفا استراتژی‌های معاملاتی ساده‌ای هستند و از قوانین آسانی پیروی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از آن‌ها کمی پیچیده‌ هستند و برای پیروی از آن‌ها، معامله‌گران باید از قوانین بیشتری پیروی کنند.

پیشنهادی:   آموزش سیگنال گیری در فارکس

لازم به ذکر است که معامله‌گران برای اجرای استراتژی‎‌های معاملاتی متعدد در بازار فارکس، نیاز به ابزارهای معاملاتی متعددی نیز دارند. به طوری که اجرای برخی استراتژی‌ها در بازار فارکس نیازمند استفاده از برخی اندیکاتورها و همینطور اجرای برخی استراتژی‌ها نیازمند داشتن اطلاعاتی از نوسانات بازار می‌باشد و معامله‌گران باید به برخی نمودارهای قیمتی دسترسی داشته باشند. استراتژی‌هایی که در بازار فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار زیاد هستند و بهترین استراتژی برای هر معامله‌گر استراتژی‌ است که با سبک معاملاتی او مطابقت داشته باشد.

معامله‌گران می‌توانند پس از انتخاب یک استراتژی معاملاتی مناسب برای فعالیت در بازار فارکس، آن را در یک حساب آزمایشی، تحت عنوان حساب دمو، آزمایش نمایند تا در نهایت بتوانند از استراتژی معاملاتی که قصد استفاده از آن را دارند، به یک نتیجه‌گیری مناسب برسند. درحقیقت بهترین استراتژی، استراتژی است که بتوان از آن برای معاملات واقعی استفاده نمود.

از استراتژی‌هایی که با بازدهی بالایی همراه است و توسط بسیاری از معامله‌گران در بازار فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ است. در صورتی که معامله‌گران نسبت به استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ شناخت داشته باشند، می‌تواند به انجام معاملات سودده کمک کند. برای آشنایی با جزئیات “استراتژی فارکس با وین ریت بالا” کلیک نمایید.

کتاب استراتژی کسب 50 پیپ

آشنایی با استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ

استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ توسط فردی به نام مونز و در سال 2016 ابداع شد. این استراتژی معاملاتی مطابق با اندیکاتور MA در بازار فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ جزو استراتژی‌های معروف در بازار فارکس است که معمولا برای دارایی‌هایی که میزان عرضه و تقاضا بالایی برای آن‌ها وجود دارد و همینطور از نقدینگی بالایی برخوردار هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ زمانی که حرکات اولیه در جفت‌ارزهای بازار فارکس به وجود می‌آید، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در بازار مالی فارکس، جفت‌ارزهای بسیای وجود دارند و معامله می‌شوند. از میان جفت‌ارزهای متعددی که در بازار فارکس وجود دارد، جفت ارزهای EUR/USD و  GBP/USD در دسته بندی جفت‌ارزهای بسیار خوب در بازار فارکس قرار دارند که در استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ نیز به آن‌ها توجه می‌شود.

بهترین زمانی که می‌توان از استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ استفاده کرد، زمان بازگشایی بازار لندن است. البته استفاده از استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ در سشن معاملاتی ایالات متحده آمریکا نیز سودآور خواهد بود.

وقتی در بازار مالی فارکس، کندل استیک در زمان مورد نظر بسته می‌شود، معامله‌گران دو موقعیت معاملاتی را باز می‌کنند؛ دو معامله‌ای که در خلاف جهت یکدیگر آغاز به حرکت می‌کنند. به این معنی که اگر یک معامله مطابق با حرکات قیمت در نمودار آغاز شود، معامله دوم به صورت خودکار کنسل می‌شود.

در استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ، وقتی یک موقعیت معاملاتی جدید آغاز می‌گردد، همانگونه که از نام استراتژی برمی‌آید، حد سود بر روی 50 پیپ تنظیم می‌شود. همینطور پیش از ورود به معامله، با استفاده از استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ، حد ضرر به اندازه 5 الی 10 پیپ در پایین و یا بالا کندل استیک ساعت 7 تنظیم می‌گردد.

درحقیقت از اصلی‌ترین مواردی که در استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ قابل توجه است، تعیین کردن‌ حد سود و حد ضرر در این استراتژی معاملاتی می‌باشد. در نهایت معاملات به صورت نمودارهای قیمتی اعمال می‌گردند و معامله به صورت معاملات روزانه در بازار فارکس قابل انجام می‌باشد. اگر مایل هستید با جزئیات بیشتری از “استراتژی حجم معاملات” آشنا شوید، کلیک کنید.

پیشنهادی:   ربات سیگنال فارکس رایگان

استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ

چگونه با استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ معامله کنیم؟

معامله کردن در بازار فارکس با استفاده از استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ، در طی چند مرحله انجام می‌شود. برای درک بهتر استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ قصد داریم از یک مثال استفاده کنیم.

برای استفاده از استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ، ابتدا یک تایم فریم 4 ساعته را انتخاب نمایید و سپس وارد معامله شود. برای اجرای این استراتژی، توصیه می‌کنیم از اندیکاتور میانگین متحرک 200 استفاده کنید. فقط در نظر داشته باشید که میانگین متحرک دارای شیب مثبت باشد، به این معنی که قیمت بالای روند صعودی قرار داشته باشد. در صورتی که شیب اندیکاتور مووینگ اوریج منفی باشد، یعنی روند در نمودار نزولی قرار دارد.

در استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ باید علاوه بر اندیکاتورها از سطوح حمایت و مقاومت نیز استفاده شود. به طوری که اگر از اندیکاتور مووینگ اوریج استفاده می‌کنید و دارای شیب مثبت می‌باشد و همینطور قیمت در نمودار بالای روند صعودی قرار دارد، می‌توانید از خطوط حمایت افقی استفاده نمایید. پس از طی مراحل فوق، حال فقط باید منتظر باشید تا تائیدیه ورود توسط الگوهای کندل استیک صادر گردد. در نهایت می‌توانید با دریافت سیگنال ورود، وارد معامله شوید.

بسیار مهم است که افراد پیش از اینکه وارد معامله شوند، حد سود و حد ضرر خود را تعیین نمایند. حد سود باید مطابق با شناسایی روند تعیین شود و حد ضرر نیز در ناحیه بازگشت خط حمایت و یا در ناحیه‌ای که در آن مقاومت به پایان می‌رسد، قرار داده شود. در استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ اتفاقاتی که پس از بازگشت روند، رخ می‌دهند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. از دیگر استراتژی‌های پرطرفدار در بازار فارکس “استراتژی نوسان گیری فارکس ” است، برای آشنایی با جزئیات این استراتژی، کلیک کنید.

نکات استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ

اگر قصد استفاده از استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ را دارید، باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشید. نکاتی که اگر آن‌ها را رعایت کنید، قطعا معاملات موفق‌تری خواهید داشت. در ادامه به این نکات اشاره کرده‌ایم.

  • سعی کنید معاملات خود را در بلندمدت انجام دهید؛ چراکه وقتی شما برای معاملات خود یک بازه بلندمدت را در نظر داشته باشید، قطعا به نتایج بهتری خواهید رسید و این یعنی معاملات شما سودآور خواهد بود. مشابه با افرادی که در پوزیشن‌های معاملاتی بلندمدت شرکت می‌کنند و در نهایت می‌توانند به سودهای قابل توجهی دست پیدا کنند.
  • از دیگر نکات مهم که باید به آن توجه داشت، این است که برای استفاده از استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ بهتر است از تایم‌ فریم‌های بسیار کوتاه استفاده نشود. به طوری که تایم فریم‌ها باید حداقل بالای سی دقیقه باشند. دلیل این موضوع این است که اخبار فاندامنتال بر روی تایم فریم‌های کوتاه‌ مدت تاثیر بسیار زیادی را می‌گذارند و ممکن است که معاملات را تحت تاثیر قرار دهند.
  • در استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ نیاز به برخی ابزارهای معاملاتی می‌باشد تا استراتژی معاملاتی به بهترین شکل اجرایی شود. از جمله ابزارهای مورد نیاز برای این استراتژی، می‌توان به الگوهای کندل استیک، روندهای قیمتی، ابزار فیبوناچی، سطوح حمایت و مقاومت و … اشاره نمود که به اجرای هر چه بهتر این استراتژی معاملاتی کمک می‌کند. برای بررسی جزئیات “استراتژی معاملاتی اسکلپ” کلیک کنید.
  • الگوهای کندل استیک، در پیدا کردن بهترین زمان ورود به معامله مطابق با استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ به معامله‌گر کمک می‌کنند و ورود او به معاملات را تائید می‌کنند. قطعا استفاده از الگوهای کندل استیک، به افزایش موفقیت افراد جهت شرکت در معاملات کمک می‌کند و معامله‌گران باید از آن استفاده کنند.
  • شرکت کردن در معاملاتی که در جهت روند هستند، نسبت به معاملاتی که برخلاف جهت می‌باشند، بهتر می‌باشد. حتما سعی کنید در نمودارهای قیمتی، از سطوح حمایت و مقاومت نیز استفاده کنید.
  • درصورتی که می‌خواهید از سطوح حمایت و مقاومت استفاده نمایید، سعی کنید که نمودار قیمتی را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید تا اینگونه بتوانید مهم‌ترین سطوح حمایت و مقاومت را پیدا کنید و از آن استفاده نمایید.
  • توجه داشته باشید که سطوح فیبوناچی بسیار کمک کننده می‌باشند. می‌توانید در استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ از نسبت‌های فیبوناچی نیز استفاده نمایید. توصیه می‌کنیم که در این استراتژی، حتما سعی کنید از اندیکاتورهایی شامل مووینگ اوریج نیز بهره‌ ببرید.
  • از نکات بعدی که باید به آن توجه شود، مدیریت سرمایه می‌باشد. مدیریت سرمایه زمینه‌ای را برای انجام معاملات سودآور فراهم می‌کند. توصیه می‌کنیم بیش از 2 الی 3 درصد در معاملات خود ریسک نکنید. سعی کنید حد ضرر و حد سود را برای خود تعیین نمایید و همینطور احساسات خود را نیز کنترل کنید تا معاملات موفق‌تری را در بازار فارکس تجربه کنید. اگر مایل به عضویت در “کانال استراتژی معاملاتی” هستید، کلیک نمایید.
پیشنهادی:   معرفی جفت ارز AUD/USD

آموزش استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر، سعی کردیم جزئیات استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ را مورد بررسی قرار دهیم. این استراتژی جزو استراتژی‌های بسیار کاربردی در بازار فارکس است که با سودآوری خوبی برای معامله‌گران همراه است. در صورتی که در کنار این استراتژی معاملاتی از انواع اندیکاتورها، سطوح حمایت و مقاومت، ابزار فیبوناچی، خطوط روند و … استفاده شود، به معامات سودآوری منتهی می‌گردد.

در صورتی که مایل هستید از استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ استفاده کنید، توصیه می‌کنیم ابتدا حتما آن را در یک حساب دمو مورد آزمایش قرار دهید تا متوجه شوید آیا این استراتژی مطابق با سبک معاملاتی شماست یا خیر. به طوری که سعی کنید کار کردن با آن را یاد بگیرید و در صورتی که پاسخگوی نیازهای معاملاتی شما بود، سعی کنید از آن برای شرکت در معاملات واقعی استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که اگر برای اجرای استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ از نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، استفاده کنید، قطعا می‌توانید معاملات پرسودی را تجربه نمایید و از طریق سرمایه‌گذاری و ترید در بازار فارکس، به سودآوری بالایی برسید.

اگر پس از مطالعه این مقاله از وبسایت مستراسکلپر، پیرامون استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ سوالی دارید، حتما سوالات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان مجموعه راهنمای شما خواهند بود تا بتوانید با رفع ابهامات خود، از این استراتژی برای سودآوری بیشتر استفاده کنید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *