استراتژی معاملاتی اسکلپ

استراتژی معاملاتی اسکلپ

استراتژی معاملاتی اسکلپ چیست؟ استراتژی معاملاتی اسکلپ (Scalping Strategy) و یا به عبارتی دیگر اسکالپینگ، یک سبک معاملاتی می‌باشد که در آن هدف شرکت در تعداد معاملات بالا و به دست آوردن سودهای کم از هر معامله است. معاملاتی که با استراتژی اسکلپ صورت می‌گیرند، بسیار کوتاه‌مدت می‌باشند و پس از اینکه افراد به سودهای کوچک دست پیدا می‌کنند، معاملات خود را می‌بندند.

درحقیقت در معاملات اسکالپینگ، سودهای بزرگ در پی شرکت در معاملات بسیار زیاد به دست می‌آیند. این معاملات به استراتژی خروج سختگیرانه‌ای نیاز دارد، چراکه یک ضرر بزرگ می‌تواند تمامی سودهای کوچک به دست آمده را از بین ببرد. با این حال استراتژی معاملاتی اسکلپ دارای طرفداران بسیار زیادی است و معامله‌گران بسیاری از آن در فارکس استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر، قصد داریم به جزئیات بیشتری از استراتژی معاملاتی اسکلپ بپردازیم. همراه ما باشید. برای دریافت سیگنال فارکس برای معاملات اسکلپ میتوانید عضو کانال VIP مستراسکلپر شوید.

استراتژی معاملاتی اسکلپ به چه معناست؟

استراتژی معاملاتی اسکلپ از جمله استراتژی‌های پرطرفدار در بازار فارکس می‌باشد که در آن، هدف انجام معاملات متعدد اما با حجم بالا و به دست آوردن سودهای بسیار کم است. این استراتژی زیر مجموعه‌ای از معاملات کوتاه مدت روزانه می‌باشد.

در نظر داشته باشید که بازار مالی فارکس، از جمله بازارهای پرنوسان است؛ ضمن اینکه میزان نقدینگی آن نیز بسیار بالاست. به همین دلیل معامله‌گران با استراتژی اسکالپینگ، خیلی راحت می‌توانند در این بازار نوسانی، سودهای خوبی را به دست آورند.

به طوری که یک معامله‌گر می‌تواند یک سهام را خریداری نماید و پس از مدت زمانی کوتاهی، آن را به فروش برساند و از این طریق به سود کمی برسد. اما در نظر داشته باشید که معامله‌گران با استراتژی اسکالپینگ، در معاملات زیادی شرکت می‌کنند، به همین دلیل در نهایت سودی که از معاملات خود به دست می‌آورند، قابل توجه می‌باشد. معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند، اسکالپر نامیده می‌شوند.

در استراتژی معاملاتی اسکالپ، هدف اصلی بهره بردن از تغییرات بسیار کم قیمت می‌باشد. در این نوع معامله، معامله‌گران باید برای خروج از معامله در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز استراتژی بسیار قوی را داشته باشند. اینگونه می‌توانند از یک ضرر بزرگ جلوگیری کنند. معاملات اسکالپینگ در تایم فریم‌های کوتاه مدت صورت می‌گیرند. تحلیل در تایم فریم‌های کوتاه مدت معمولا بین 1 دقیقه تا 30 دقیقه بسیار دشوار می‌باشد؛ به همین دلیل معمولا تریدرهای حرفه‌ای از این استراتژی استفاده می‌کنند.

هدف از استراتژی معاملاتی اسکلپ چیست؟

به طور کلی استراترژی معاملاتی اسکلپ مختص به معامله‌گرانی می‌باشد که می‌توانند به صورت مرتب از معاملات با سود کم، به بازدهی معقولی برسند. هدف این دسته از معامله‌گران این است که از نوسانات پی در پی در بازار فارکس به سود قابل توجهی دست پیدا کنند. اغلب اسکلپرها برای معاملات اسکلپ، از تحلیل‌های تکنیکال و تقویم اقتصادی جهت ورود به معامله استفاده می‌کنند.

برخی از معامله‌گران در طول یک جلسه معاملاتی، چندین بار وارد بازار می‌شوند و به سرعت و در طی زمان کوتاهی، معامله را می‌بندند. به همین دلیل برای رسیدن به سود در معاملات اسکلپ، حجم معاملات از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که افرادی که دارای حجم معاملات بسیار بالایی هستند و می‌توانند به صورت مرتب در معاملات متعدد شرکت کنند، بازدهی خوبی را نیز دریافت می‌کنند.

پیشنهادی:   سیگنال نفت فارکس

برای انجام معاملات اسکلپ، دو روش شامل معاملات دستی و خودکار وجود دارد. در روش دستی، معامله‌گران اقدام به معامله در بازار می‌کنند و در حقیقت خودشان برای ورود و خروج به معاملات تصمیم‌گیری می‌کنند. در برخی موارد نیز معامله‌گران استراتژی معاملاتی خود را به کامپیوتر منتقل می‌کنند و اینگونه فرصتی را فراهم می‌کنند که کامپیوتر به صورت خودکار معامله نماید. برای مطالعه “نوسان گیری چیست و چه تفاوتی با استراتژی اسکلپ دارد؟” کلیک کنید.

بهترین استراتژی اسکالپ طلا

مزایای استراتژی معاملاتی اسکلپ

استفاده از استراتژی معاملاتی اسکلپ، دارای مزیت‌های بسیاری است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کره‌ایم.

  • کاهش ریسک : استفاده از استراتژی معاملاتی اسکلپ، قرار گرفتن در معرض ریسک بازار را کم می‌کند. اینگونه احتمال بروز اتفاقات ناگوار و همینطور تاثیر هر گونه اخبار بر روی بازار و بر روی معامله از بین می‌رود.
  • به دست آورن تحرکات قیمتی کوچک : شکار موقعیت‌های معاملاتی پرسود با استفاده از استراتژی معاملاتی اسکلپ بسیار ساده است.
  • احتمال بیشتر بروز تحرکات قیمتی کوچک نسبت به نوسانات قیمتی بزرگ : تحرکات قیمتی ناچیزی حتی در بازارهای راکد وجود دارد، به همین دلیل است که اسکلپرها به راحتی می‌توانند از این موقعیت‌ها به سوددهی برسند.

نکات مهم برای اجرای استراتژی معاملاتی اسکلپ

افراد زیادی در بازار فارکس، از استراتژی روزانه از جمله استراتژی معاملاتی اسکالپ برای آغاز فعالیت خود در بازار فارکس استفاده می‌کنند. کسانی که در بازار فارکس مبتدی هستند و به تازگی فعالیت خود را در این زمینه آغاز نموده‌اند اما علاقه‌مند به استفاده از استراتژی معاملاتی اسکلپ هستند، باید در ابتدا بررسی کنند که آیا این استراتژی برایشان مناسب است یا خیر. اولین لازمه استراتژی اسکالپینگ، برخورداری از نظم و انظباط بسیار زیاد است.

تریدرهای بازار فارکس که از استراتژی معاملاتی اسکلپ استفاده می‌کنند، باید قادر به تصمیم‌گیری سریع باشند و بتوانند فرصت‌ها را کشف کنند. به طوری که این دسته از افراد باید به صورت دائمی بر روی قیمت‌ها نظارت داشته باشند. قطعا استراتژی اسکالپینگ برای افراد مبتدی در بازار فارکس، گزینه مناسبی نمی‌باشد، چرا که ضمن نیاز به نظارت مداوم و پیگیری زیاد، به دانش و تخصص در زمینه فعالیت در بازارهای مالی و قدرت تصمیم‌گیری سریع نیز نیاز دارد. در ادامه به دیگر لازمه‌های استفاده از استراتژی معاملاتی اسکلپ پرداخته‌ایم.

اهمیت اجرای دقیق

اجرای دقیق برای استفاده از استراتژی معاملاتی اسکلپ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افرادی که این استراتژی را استفاده می‌کنند، باید بتوانند به صورت دقیق سفارشات را اجرایی کنند. اجرای یک سفارش همراه با تاخیر، سبب می‌شود که معامله‌گر سود کمی را به دست آورد و یا حتی ضرر کند. با توجه به اینکه حاشیه سود در استراتژی معاملاتی اسکالپ بسیار محدود می‌باشد، اجرای سفارش باید با دقت بالایی صورت بگیرد.

توجه به هزینه‌ها

یک اسکالپر باید اطمینان داشته باشد که در هنگام انجام معاملات، هزینه‌ها را به صورت کامل محاسبه نموده است؛ چرا که در استراتژی معاملاتی اسکالپ، در طول هر روز، می‌توان بیش از صد معامله را انجام داد. بنابراین باید توجه کرد که در این نوع خرید و فروش، میزان سود حاصل، به هزینه کارمزد وابسته است.

برای این منظور، انتخاب یک بروکر که بهترین حساب را برای معاملات اسکالپ ارائه دهد، بسیار مهم است. به طوری که کمترین میزان اسپرد و کارمزد را برای این معاملات دریافت کند. لازم است اشاره کنیم که تمامی بروکرها امکان استفاده از استراتژی معاملاتی اسکلپ را به تریدر نمی‌دهند و برخی از کارگزاری‌ها نیز شرایط مناسبی را برای این معامله ندارند. شما باید به دنبال بهترین حساب معاملاتی برای این استراتژی در بازار فارکس باشید تا بتوانید بیشترین سود را به دست آورید.

معامله کردن در خلاف جهت بازار

در استراتژی معاملاتی اسکلپ، شناخت روند حرکتی یک بازار، به تریدر کمک می‌کند که در موقعیت‌های معاملاتی مناسب، در معاملات خرید و فروش شرکت نماید. معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، باید به درک عمیقی از بازار برسند و زمانی که یک اسکلپر به این درک برسد، رسیدن به سود با استفاده از این روش، به آسانی صورت خواهد گرفت.

پیشنهادی:   سیگنال رایگان فارکس تلگرام - کانال سیگنال فارکس با وین ریت 90 درصد

از جمله روش‌هایی که معامله‌گران با استراتژی اسکلپ از آن استفاده می‌کنند، ترید کردن در خلاف جهت بازار می‌باشد. این روش به هیچ عنوان برای تریدرهای تازه‌کار مناسب نیست. بهتر است افراد مبتدی اما علاقه‌مند به استراتژی اسکالپینگ، جهت تشخیص روند بازار، تایم‌فریم‌های بالاتر را نگاه کنند.

تحلیل تکنیکال

تریدرها با استراتژی اسکالپینگ، برای اینکه بتوانند در بازار مالی فارکس رقابت کنند، باید با تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشند. در حقیقت با این تحلیل است که می‌توانند روند بازار را پیش بینی کرده و در معاملات هرچند کوتاه شرکت نمایند.

بررسی میزان نقدینگی

استراتژی معاملاتی اسکلپ، نیازمند تصمیمات مکرر ورود و خروج در یک بازه زمانی کوتاه می‌باشد. استفاده از چنین تکنیکی فقط در صورت اجرایی شدن سفارشات ممکن می‌باشد که این موضوع با میزان نقدینگی در ارتباط می‌باشد. هرچه میزان تریدرهای بازار فارکس، بیشتر باشند، وابستگی آن به نقدینگی نیز بیشتر خواهد بود.

داشتن نظم و انضباط

به طور کلی فعالیت در بازار فارکس با ایجاد طمع در معامله‌گران همراه است؛ اما این معامله‌گر است که باید جلوی طمع خود را بگیرد تا به قوانین و اصولی که برای خود تعیین کرده است، پایبند باشد تا متحمل ضررهای سنگین نشود.

بهتر است معامله کردن در بازار فارکس، برای خود زمانبندی مشخصی را تعیین کنند. برای مثال مشخص کنید که از ساعتی مشخص از صبح تا ظهر، مشغول معامله خواهید بود. سپس بعد از اتمام بازه زمانی، به معاملات خود پایان بدهید. ممکن است در اوایل کار احساس طمع در شما بیشتر باشد، اما برای جلوگیری از ضرر، بهتر است که با آن مقابله کنید.

در استراتژی معاملاتی اسکلپ، نظم و انظباط حرف اول را می‌زند؛ با توجه به اینکه این استراتژی معاملاتی مبتنی بر استفاده از فرصت‌های کوچک می‌باشد، یک اسکلپر نباید در جهت افزایش سود حاصل از معاملات، به این اصل پشت کند. برای مطالعه “بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس” کلیک نمایید.

استراتژی اسکالپ ۵ دقیقه ای

عوامل مؤثر در استراتژی معاملاتی اسکلپ

به طور کلی در استفاده از هر نوع استراتژی در بازار فارکس، عوامل مختلفی نیز تاثیرگذار هستند. در ادامه به عوامل موثر در استراتژی معاملاتی اسکلپ پرداخته‌ایم.

حجم معاملات

میزان حجم معاملات در یک بازار، دارای تاثیر بالایی در عملکرد استراتژی معاملاتی است. به طوری که میزان گسترش یک کالا در بازار مرتبط با خود، با توجه به میزان محبوبیتی که دارد، متفاوت می باشد. بنابراین هر چه میزان حجم معاملات آن کالا، بالاتر باشد، میزان گستردگی آن نیز به همان اندازه بالا خواهد بود. به همین دلیل استفاده از استراتژی معاملاتی اسکلپ، در بازارهای که نقدینگی بالایی دارند، مناسب‌تر می‌باشد.

نوسانات بازار

معامله‌گرانی که از استراتژی معاملاتی اسکلپ استفاده می‌کنند، بر خلاف دیگر تریدرهای بازار فارکس، به دنبال محصولاتی هستند که نوسان بسیار کمی دارند. برای مثال اگر قیمت یک محصول در طول روز تغییرات زیادی نداشته باشد، اسکالپر ها با انجام معاملات زیادی، سود خوبی را دریافت می‌کنند و در طول معاملات خود نیز نگران تغییر ناگهانی قیمت نیستند.

اهمیت بازه زمانی در استراتژی معاملاتی اسکلپ

اسکالپرها و معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند، معمولا پس از یک بازه زمانی 1 دقیقه تا 30 دقیقه، سود خود را از معاملات دریافت می‌کنند و معامله خود را می‌بندند. در برخی موارد بازه زمانی مورد نظر تریدر به اندازه‌ای کوچک می‌باشد که در نمودار یک دقیقه‌ای دیده می‌شود، دلیل این موضوع نیز این است که هدف اسکلپرها، سود بردن از امواج بازار می‌باشد. با این کار، تریدرهای بازار فارکس که از استراتژی اسکالپ استفاده می‌کنند، می‌توانند تعداد معاملات خود را در یک روز به حداکثر برسانند و با جمع آوری سودهای کوچک، در نهایت سود بزرگی را به دست آورند.

پیشنهادی:   استراتژی فارکس با وین ریت بالا

توجه به مدیریت ریسک در استراتژی معاملاتی اسکلپ

این موضوع را در نظر بگیرید که شرکت در معاملات متعدد با سوددهی های کوچک، همواره نیز سودده نمی‌باشد. در برخی موارد ممکن است حتی یک تریدر، ضررهای کوچکی را نیز تجربه کنند. برای جلوگیری از ضرر با استفاده از استراتژی معاملاتی اسکلپ، بسیار مهم است که فرد دارای مدیریت ریسک بسیار قوی باشد.

نکات مهم برای استفاده از استراتژی معاملاتی اسکلپ

بسیاری از معامله‌گران در بازار فارکس، از طریق معامله نمودن در این بازار درآمد دلاری خوبی دارند، در حالی که برخی دیگر در این بازار مبتدی هستند. اگر شما جزو معامله‌گران تازه‌کار در بازار فارکس هستید، برای آغاز معامله در این بازار، حتما نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

  • برای به دست آوردن مهارت در معامله‌گری به روش اسکلپ، باید زمان زیادی را اختصاص دهید.
  • اگر جزو معامله‌گران مبتدی هستید، بهتر است برای معاملات اسکالپینگ، در ابتدا سرمایه کمی را در نظر بگیرید.
  • روش اسکالپینگ، یک روش مفید برای پیاده سازی مهارت‌های تکنیکال است.
  • این استراتژی به بهبود و تقویت مهارت تصمیم‌گیری کمک می‌کند.
  • برای معاملات اسکالپینگ، بسیار مهم است که معامله‌گر بسیار منظم باشد.
  • موقعیت‌های معاملاتی سودده، ممکن است سریعا ظاهر شوند و مجدد از بین بروند. معامله‌گرانی که علاقه‌مند به استراتژی اسکلپ هستند، باید پشت سیستم خود آماده باشند تا این موقعیت‌ها را شناسایی نمایند. برای افرادی که دارای شغل روزانه هستند، این استراتژی لزوما بهترین استراتژی نیست.
  • پیاده سازی استراتژی اسکالپینگ، نیازمند عکس‌العمل سریع به حرکت‌های بازار و همینطور توانایی رها کردن یک معامله و بستن آن است.
  • معامله در روند و نداشتن یک نظم جهت تعیین حد زیان معامله، از جمله دلایل اصلی موفقیت اسکلپرها است.

استراتژی اسکالپ با وین ریت بالا

آیا اسکالپینگ برای تمامی معامله‌گران مناسب است؟

بسیاری از کسانی که وارد بازار فارکس می‌شوند، علاقه‌مند به استفاده از استراتژی اسکالپ هستند. اما سوالی که برای آن‌ها وجود دارد، این است که آیا استراتژی اسکلپ برای ما مناسب می باشد یا خیر.

این موضوع کاملا به میزان فعالیت شما در بازار و تجربه‌ای که دارید، وابسته است. همانطور که گفته شد در این استراتژی، باید بازار به صورت مداوم مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و معامله‌گر قادر باشد در طی چند دقیقه، چندین معامله را انجام دهد. به همین دلیل نیازمند دقت و تمرکز بالا و همینطور اختصاص زمان کافی برای انجام معاملات است. برای موفقیت در اسکالپینگ، برخورداری از توانایی تصمیم‌گیری فوری ضرورت دارد.

ضمن اینکه سرعت عمل برای این روش نیز بسیار مهم می باشد، چراکه در برخی موارد، تریدرها مجبور هستند تا در عرض چند ثانیه وارد معامله شده و سپس از آن خارج گردند. اگر از توانایی پذیرفتن زیان در معاملات برخوردار هستید، این استراتژی می‌تواند برایتان مناسب باشد. در حقیقت باید بتواند زمانی که معامله وارد محدوده زیان دهی شد، خود را متقاعد کنید که برای جلوگیری از ضرر بیشتر از معامله خارج شوید.

سخن آخر

استراتژی معاملاتی اسکالپینگ، برای افرادی که از این استراتژی به عنوان استراتژی اصلی و یا کمکی و به نوعی استراتژی مکمل استفاد می‌کنند، با سودآوری بالایی همراه است، به شرطی که با اصول و قواعد استفاده از آن آشنایی داشته باشند.

رعایت کردن استراتژی اسکالپینگ به صورت دقیق، اصلی‌ترین کلید برای رسیدن به سودهای هر چند کوچک می‌باشد. در این استراتژی معامله‌گران می‌توانند به راحتی در بازه‌های زمانی کوتاهی به سود برسند. به همین دلیل است که این استراتژی در میان معامله‌گران محبوبیت بالایی پیدا کرده است.

امیدواریم این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر راهنمای مناسبی برای شما باشد تا با استراتژی معاملاتی اسکلپ آشنا شوید. اگر در این زمینه به راهنمایی‌های بیشتری نیاز دارید، حتما سوال خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوال شما عزیزان خواهیم بود. اگر به این استراتژی علاقه‌مند هستید، اما دانش کافی ندارید، می‌توانید از “سیگنال اسکالپ فارکس” مجموعه مستر اسکلپر استفاده کنید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *