استراتژی پولساز فارکس

استراتژی پولساز فارکس

بهترین استراتژی پولساز فارکس چیست؟ اگر در بازار مالی فارکس فعالیت می‌کنید، احتمالا شنیده‌اید که یکی از جنبه‌های کلیدی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، حفظ نظم در معاملات است. درحقیقت رعایت نظم از جمله استراتژی‌هایی است که در بازار فارکس کار می‌کند و معامله‌گران می‌توانند آن را انتخاب کرده‌ و به آن پایبند باشند. اما آیا صرفا رعایت نظم در معاملات بازار مالی فارکس، افراد را به سوددهی بسیار می‌رساند؟ اگر مایل هستید از استراتژی پولساز فارکس مطلع شوید، در ادامه این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر با ما همراه شوید.

استراتژی پولساز فارکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک بازار مالی مشابه با بازار فارکس، پر از تب و تاپ و نوسان‌ های مختلف است که افراد مختلف و سرمایه آن‌ها را به سمت خود می‌کشد. سرمایه‌‎گذار و معامله‌گری می‌تواند از عهده عبور از تمامی نوسان‌های کوچک و بزرگ بازار فارکس برآید که توانایی عبور از این نوسان‌ها را داشته باشد. برای عبور از نوسان‌های بازار بزرگ فارکس و به دست آوردن سود در کنار حفظ سرمایه، داشتن استراتژی معاملاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک استراتژی پولساز فارکس دارای ویژگی‌های زیر است:

  • اصلی‌ترین هدف در استراتژی پولساز فارکس حفظ سرمایه اولیه است.
  • با استفاده از استراتژی پولساز فارکس، مسیر سودآوری عاقلانه‌ای برای معامله‌گر هموار می‌شود.
  • در طولانی مدت، سودآوری با استراتژی پولساز فارکس به صورت پیوسته اتفاق می‌افتد.
  • بهترین زمان ورود و خروج از معامله با استفاده از استراتژی پولساز فارکس به راحتی تعیین می‌شود.

اگر مایل هستید از بهترین استراتژی پولساز فارکس برای فعالیت در این بازار مالی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم از سه نکته مهم غافل نشوید.

  • سعی کنید استراتژی خودتان را داشته باشید. با انواع استراتژی‌های بازار فارکس آشنا شوید و سپس مطابق با ظرفیت ریسک‌پذیری و همینطور اهدافی که برای معامله و سودآوری خود در نظر گرفته‌اید، بهترین استراتژی فارکس شخصی خود را طرح‌ریزی نمایید.
  • برای رسیدن به بهترین استراتژی پولساز فارکس، شاید نیاز باشد روزها زمان بگذارید و بر روی استراتژی خود کار کنید. بهترین استراتژی برای فعالیت در بازار فارکس، یک شبه ساخته نمی‌شود.
  • در آغاز کار سعی نکنید برای رسیدن به سوددهی بیشتر، از استراتژی‌های پیچیده در بازار فارکس استفاده کنید. بهتر است از استراتژی‌های پیچیده که نیازمند تحلیل‌های عمیق هستند و برای اجرا نیاز به ابزارهای پیچیده دارند، دور باشید و کار خود را با استراتژی‌های ساده‌تر آغاز نمایید.

دقیق ترین استراتژی فارکس

انتخاب استراتژی پولساز فارکس

وقتی سخن از استراتژی پولساز فارکس و سودآورترین استراتژی در بازار فارکس می‌شود، واقعا نمی‌توان جواب دقیقی را برای آن پیدا کرد. دلیل این موضوع این است که تمامی افراد باید متناسب با ویژگی‌های فردی و میزان سرمایه خود در بازار فارکس، یک استراتژی را انتخاب کنند و مطابق با آن عمل نمایند. ممکن است یک استراتژی برای یک معامله‌گر خیلی خوب و پولساز باشد اما برای معامله‌گر دیگری چندان کارساز نباشد. بنابراین بسیار مهم است که در تعیین استراتژی، هر فردی متناسب با معیارها و شخصیت خود، بهترین سیستم معاملاتی را انتخاب نماید.

پیشنهادی:   آشنایی با نحوه دانلود و استفاده از متاتریدر در گوشی‌های تلفن همراه

در ادامه پیرامون برخی از بهترین استراتژی‌ها در بازار فارکس توضیحاتی را آورده‌ایم که همگی جزو بهترین استراتژی‌ها در این بازار مالی هستند و در صورتی که با دانش کافی و به درستی اجرا شوند، با سودآوری خوبی همراه خواهند بود.

اسکالپینگ (Scalping)

اسکالپینگ که تحت عنوان معاملات نوسان‌گیری کوتاه مدت نیز شناخته می‌شود، یک روش معاملاتی بسیار کوتاه مدت است که معمولا در یک بازه زمانی چند دقیقه‌ای انجام می‌شود. هدف معامله‌گران در معاملات اسکالپینگ، به دست آوردن چند پیپ سود است. استراتژی اسکالپینگ در تایم فریم‌ کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی با جزئیات “آموزش استراتژی اسکالپ فارکس” کلیک کنید.

روزانه (Day Trading)

معاملات روزانه، همانطور که از نامش مشخص است، در تایم‌ فریم‌های کمتر از 24 ساعت انجام می‌شوند. معامله‌گرانی که از استراتژی ترید روزانه به عنوان استراتژی پولساز فارکس استفاده می‌کنند، تمامی موقعیت‌های معاملاتی را قبل از بسته شدن بازار، می‌بندند.

استراتژی روزانه برای معامله‌گران مبتدی مناسب است؛ معاملاتی که با این استراتژی انجام می‌شوند، معمولا چند ساعته هستند و تایم فریم آن‌ها بر روی یک و یا دو ساعت تنظیم می‌گردد.

سوئینگ تریدینگ (Swing Trading)

معاملات سوئینگ تریدینگ از جمله معاملاتی هستند که برای چند روز حفظ می‌شوند. معامله‌گران در این استراتژی پولساز فارکس به دنبال به دست آوردن سود از طریق الگوهای قیمت کوتاه‌مدت می‌باشند. یک سوئینگ تریدر در تایم‌ فریم‌های 15 دقیقه تا یک ساعته، کندل‌ها را بررسی می‌کند. معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، مایل هستند در کنار به دست آوردن سود از طریق بازارهای روندی، از بازارهای رنج نیز به سود برسند.

پوزیشن تریدینگ (Position Trading)

پوزیشن تریدینگ دارای شباهت زیادی به فرآیند هولد کردن است و بیشترین تایم فریم را به خود اختصاص می‌دهد. این استراتژی پولساز فارکس نیازمند صبر و نظم بسیاری از سوی معامله‌گر است؛ چراکه این دسته از معاملات، ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها و یا سال‌ها به طول بیانجامد.

در ادامه پیرامون برخی از استراتژی پولساز فارکس توضیحات بیشتری را آورده‌ایم؛ اینکه چگونه می‌توانید به کمک یک استراتژی در بازار فارکس فعالیت کنید و به سوددهی برسید. برای کسب اطلاعات پیرامون “آموزش استراتژی معاملاتی فارکس” کلیک نمایید.

استراتژی 100 درصد فارکس

استراتژی فارکس روزانه 50 پیپ

یکی از استراتژی پولساز فارکس، استراتژی فارکس روزانه 50 پیپ است که در آن از حرکات اولیه برخی از جفت‌ارزها که دارای نقدشوندگی بالایی هستند، استفاده می‌گردد. از بهترین جفت‌ارزها که در استراتژی فارکس روزانه 50 پیپ مورد استفاده قرار می‌گیرند، جفت ارزهای EUR/USD و  GBP/USD هستند که در این استراتژی بر روی آن‌ها تمرکز می‌شود.

پیشنهادی:   نحوه عضویت و واریز و برداشت از صرافی IRPAY

پس از بسته شدن کندل ساعت 7 صبح به وقت گرینویچ، معامله‌گری که از این استراتژی استفاده می‌کند، وارد دو معامله در خلاف جهت یکدیگر می‌شود. زمانی که یک معامله با توجه به حرکات قیمت در نمودار فعال می‌شود، معامله دیگر به صورت خودکار لغو می‌گردد.

در این استراتژی حد سود برابر با 50 پیپ تعیین می‌گردد و حد ضرر پس از شکل گیری کندل، در هر نقطه‌ای و بین 5 الی 10 پیپ، بالاتر و یا پایین‌تر از آن تعیین می‌گردد. پس از تعیین شرایط گفته شده، مابقی کارها بر عهده بازار خواهد بود.

استراتژی پرایس اکشن در فارکس

یکی از انواع استراتژی پولساز فارکس، استراتژی پرایس اکشن در فارکس است. در بهترین استراتژی‌های بازار فارکس، معامله‌گران همواره از تحلیل حرکت قیمت به سود می‌رسند که تحت عنوان تحلیل تکنیکال شناخته می‌شود.

زمانی که هدف استفاده از استراتژی‌هایی بر پایه تحلیل تکنیکال است، معامله‌گران می‎‌‎توانند از استراتژی معاملات بر اساس خط روند (trend following) و معامله برخلاف روند (countertrend trading) استفاده کنند. به طوری که در این دو استراتژی از طریق تشخیص الگوهای قیمتی به سود برسند. در مورد الگوهای قیمتی باید اشاره کنیم که معامله‌گران باید با دو مفهوم مقاومت و حمایت آشنایی داشته باشند. این دو مفهوم برای علاقه‌مندانی که مایل هستند قیمت‌های بعدی را مطابق با آخرین سقف و کف‌های قیمتی پیش‌بینی نمایند، بسیار مناسب است.

  • حمایت: حمایت در واقع همان نقطه‌ای است که در آن از کاهش قیمت بیشتر جلوگیری می‌گردد. سطح حمایت، نقطه قیمتی در نمودار می‌باشد که معامله‌گر در آن انتظار دارد با بیشترین تقاضا وارد بازار گردد. زمانی که قیمت به نقطه حمایت برسد، احتمالا باز می گردد. سطح حمایت همواره کمتر از قیمت فعلی بازار می‌باشد.
  • مقاومت: مقاومت نقطه‌ای است که در آن از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری می‌گردد. سطح مقاومت، نقطه قیمتی در نمودار می‌باشد که در آن بیشترین عرضه دارایی انجام می‌شود. سطح مقاومت همواره بالاتر از قیمت فعلی بازار است.

زمانی که بازار به پایین‌ترین حد خود می‌رسد، خریدار به سمت خرید جذب می‌شود، چراکه معتقد است ارزش آن دارایی، ارزان‌تر از ارزش ذاتی آن است. همینطور زمانی که بازار به بالاترین حد اخیر خود می‌رسد، معامله‌گر وارد معاملات فروش می‌شود، چراکه قیمت دارایی مدنظر بیشتر از ارزش ذاتی‌اش قیمت دارد.

استراتژی پرایس اکشن، جزو استراتژی‌های پولساز فارکس است، در صورتی که سه نکته مهم زیر را به خاطر داشته باشید:

  • نقاط حمایت و مقاومت، فقط یک پیامد طبیعی از رفتار معامله‌گران می‌باشد.
  • هدف اصلی در معاملات خط روند، به دست آوردن سود از نقاطی می‌باشد که در آن سطوح حمایت و مقاومت شکسته می‌شود.
  • در استراتژی معاملات بر خلاف روند، در صورتی که معامله‌گر افزایش قیمت را پیش‌بینی کند، در معاملات فروش و در صورت پیش‌بینی کاهش قیمت، در معاملات خرید شرکت می‌کند.

ساده ترین استراتژی فارکس

استراتژی ترند تریدینگ یا معاملات خط روند

در برخی مواقع، بازار از محدوده خارج می‌شود و زیر سطح حمایت و یا بالاتر از مقاومت می‌رسد. اما این اتفاق چگونه می‌افتد؟ وقتی سطح حمایت می‌شکند، کف قیمتی جدیدی ایجاد می‌گردد و خریداران متوقف می‌گردند. این به این دلیل است که خریداران متوجه ایجاد قیمت‌های ارزان‌تر می‌شوند و صبر می‌کنند تا به کف قیمتی جدید برسند. در همان شرایط، برخی از تریدرهای فعال در بازار فارکس، اقدام به فروش می‌کنند، چراکه معتقد هستند قیمت پایین‌تر نیز می‌رود.

پیشنهادی:   پیش ‌بینی قیمت انس طلا : بازار می‌تواند روند صعودی خود را به سمت 1830 دلار در ایام تعطیلات کریسمس ادامه دهد.

روندی که به آن اشاره کردیم تا زمان متوقف شدن فروش ادامه پیدا می‌کند؛ چراکه در این شرایط به معامله‌گران ثابت می‌شود که قیمت بیش از مقدار تثبیت شده، کاهش پیدا نمی‌کند.

در این شرایط استراتژی معاملات مطابق با خط روند، به معامله‌گران بازار فارکس می‌گوید که پس از عبور از مقاومت، اقدام به خرید نمایند و پس از عبور بازار از حمایت نیز آن را به فروس برسانند.

در استراتژی روند که بهتر است همراه با برخی اندیکاتورها انجام شود، تریدر از آغاز یک روند جدید در بازار آگاه می‌گردد. نشانه‌ای که در این استراتژی نشان‌دهنده شکل‌گیری یک روند است، شکست نامیده می‌شود. شکست قیمت زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت بالای سطح مقاومت و یا زیر محدوده حمایت حرکت داشته باشد.

استراتژی 4 ساعته

از دیگر استراتژی‌های پولساز فارکس، استراتژی 4 ساعته فارکس است که در آن قیمت در یک نمودار 4 ساعته تحلیل می‌گردد و نقطه ورود در تایم فریم یک ساعته تعیین می‌شود. در استراتژی 4 ساعته به دو میانگین متحرک 55 دوره و 24 دوره نیاز می‌باشد.

برای استفاده از استراتژی 4 ساعته، ابتدا در یک تایم فریم 4 ساعته، روند را مشخص می‌کنند و سپس وارد تایم فریم یک ساعته می‌شوند تا از میانگین متحرک‌ها استفاده شود.

در صورتی که روند بازار صعودی باشد، در نقطه‌ای که میانگین متحرک 34 دوره، میانگین متحرک 55 دوره را به سمت بالا می‌شکند، بهترین نقطه برای شرکت در معاملات خرید است. حال در شرایط برعکس اگر روند نزولی باشد، زمانی که میانگین متحرک 34 دوره، میانگین متحرک 55 دوره را به سمت پایین می‌شکند، نقطه ورود برای معاملات فروش است.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر به بررسی بهترین استراتژی پولساز فارکس پرداختیم. برای معامله و فعالیت در بازار فارکس، استراتژی‌های بسیاری وجود دارند که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره کردیم.

در نظر داشته باشید با اینکه استراتژی‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره نمودیم، جزو استراتژی‌های کارآمد در بازار فارکس هستند، اما عملکرد گذشته این استراتژی‌‌ها تضمین کننده موفقیت با آن‌ها در معاملاتی که انجام می‌دهید، نیستند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای رسیدن به سود از طریق هر استراتژی که انتخاب می‌کنید، همواره حد ضرر را در معاملات خود استفاده نمایید و به مدیریت سرمایه نیز توجه داشته باشید.

در صورتی که پیرامون استراتژی پولساز فارکس سوالات بیشتری دارید، از طریق درج نظرات در بخش دیدگاه‌ها با کارشناسان مستر اسکلپر در ارتباط باشید. کارشناسان مجموعه پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *