بهترین حساب در لایت فارکس

بهترین حساب در لایت فارکس، کدام حساب معاملاتی است؟ بروکر لایت فارکس و یا لایت فایننس سابق، از جمله بروکرهای محبوب و پرطرفدار در میان تریدرهای ایرانی می‌باشد که ایرانیان بسیاری از خدمات آن استفاده می‌کنند. درصورتی که مایل هستید برای ترید و یا سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، از خدمات بروکر لایت فارکس استفاده کنید، توصیه می‌کنیم حتما پیش از هر گونه اقدامی با انواع حساب‌های معاملاتی که در این بروکر ارائه می‌شوند، آشنا شوید.

در ادامه این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر، به بررسی انواع حساب‌های معاملاتی بروکر لایت فارکس پرداخته‌ایم. بررسی انواع حساب‌های معاملاتی در بروکر لایت فارکس، به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین حساب در لایت فارکس را متناسب با شرایط خود و سرمایه‌ای که در اختیار دارید، انتخاب نمایید. همراه ما باشید.

آشنایی با انواع حساب در لایت فارکس

بروکر لایت فارکس انواع حساب معاملاتی را به تریدرهای بازار فارکس ارائه می‌دهد. همینطور این بروکر یک حساب دمو و آزمایشی را نیز برای معامله‌گران در نظر گرفته است.

نحوه باز کردن انواع حساب در بروکر لایت فارکس، تقریبا ساده می‌باشد، به طوری که افراد می‌توانند با مراجعه به سایت این بروکر در کمتر از یک دقیقه، حساب معاملاتی مورد نظر خود را افتتاح کنند. در ادامه پیرامون انواع حساب ارائه شده در بروکر لایت فارکس، توضیحاتی را آورده‌ایم.

حساب  ECN

حساب معاملاتی ECN که بهترین حساب در لایت فارکس است، در حقیقت مخفف عبارت ” Electronic Communications Network” می‌باشد که به معنی شبکه ارتباطات الکترونیک است. درحقیقت ECN یک تکنولوژی منحصر به فرد است که برای اجرای معاملات بازار فارکس در نظر گرفته شده است. تکنولوژی که بروکر انتخابی شما در آن دخالتی را ندارد و هیچ گونه تغییری را اعمال نمی‌کند. در معاملاتی که در حساب ECN بروکر لایت فارکس انجام می‌شوند، هر یک معامله با یک معامله مخالف مطابقت پیدا کرده و بدون اینکه بروکر مورد نظر دخالتی در این زمینه داشته باشد، معامله اجرا می‌شود.

از ویژگی‌های حساب ECN بروکر لایت فارکس، دریافت اسپردهای بسیار کم می‌باشد. به همین دلیل یک گزینه برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران حرفه‌ای در بازار فارکس است که مایل هستند به سودآوری بالایی دست پیدا کنند.

در ادامه به برخی ویژگی‌های حساب ECN بروکر لایت فارکس اشاره کرده‌ایم.

  • در حساب معاملاتی ECN، امکان معامله انواع جفت‌ارزهای بازار فارکس با بالاترین و بهترین قیمت وجود دارد.
  • حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب ای سی ان، 50 دلار و همینطور حداقل حجم معامله‌ای که معامله‌گران می‌توانند با استفاده از آن معامله کنند، 0.01 لات می‌باشد.
  • میزان کمیسیونی که بروکر برای هر لات از کاربران دریافت می‌نماید، برابر با 0.25 دلار می‌باشد و همینطور اسپرد آن نیز به صورت شناور از 0 پیپ آغاز می‌گردد.
  • برای دسته‌ای از معامله‌گران که مایل هستند از خدمات سوشال تریدینگ استفاده کنند، حساب ECN بهترین حساب در لایت فارکس می‌باشد.
  • در این حساب می‌توان از اهرم معاملاتی 1:1 تا 1:500 استفاده نمود.
  • تعداد سفارش‌های این حساب معاملاتی در بروکر لایت فارکس، نامحدود است.

بهترین حساب در لایت فارکس

حساب کلاسیک

از دیگر حساب‌هایی که در بروکر لایت فارکس ارائه می‌شود، حساب کلاسیک است. این حساب، بهترین حساب در لایت فارکس می‌باشد که برای افرادی که دارای استراتژی ثابتی هستند و مایل هستند از اهرم و یا لوریج 1:500 برای باز کردن معاملات خود استفاده کنند، مناسب است.

در حقیقت حساب کلاسیک برای کسانی که به انجام معاملات پرحجم علاقه دارند، بهترین حساب در لایت فارکس به شمار می‌رود. به عبارتی دیگر این نوع حساب برای تریدرهای باتجربه و حرفه‌ای در بازار فارکس طراحی شده است.

پیشنهادی:   واریز و برداشت از حساب آمارکتس

در ادامه به برخی ویژگی‌های حساب کلاسیک بروکر لایت فارکس اشاره کرده‌ایم.

  • حساب کلاسیک برای کسانی که با بازارهای مالی آشنایی داشته باشند، مناسب است.
  • در حساب کلاسیک بروکر لایت فارکس نیز مشابه با حساب سنت، امکان استفاده از اهرم 1:1 تا اهرم 1:1000 برای کاربران وجود دارد.
  • حداقل مبلغ واریزی مورد نیاز برای افتتاح حساب کلاسیک بروکر لایت فارکس برابر با 50 دلار است و همینطور حداقل حجم معامله در حساب کلاسیک، برابر با 0.01 لات می‌باشد.
  • در این نوع حساب، کاربران می‌توانند یکی از نسخه‌های پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و یا متاتریدر 5 را دانلود کرده و استفاده نمایند.
  • حساب کلاسیک بروکر لایت فارکس، کمیسیون ندارد و میزان اسپرد آن شناور می‌باشد، به طوری که از 1.8 آغاز می‌گردد.
  • این حساب بروکر لایت فارکس از قوانین حساب معاملاتی نیز پشتیبانی می‌کند.
  • حداکثر تعداد سفارش‌ها در این بهترین حساب در لایت فارکس، نامحدود است.
  • سطح کال مارجین در این بروکر، برابر با 100 درصد است و همینطور سطح توقف خروج نیز برابر با 20 درصد می‌باشد.

حساب  Cent

در صورتی که به تازگی وارد بازار فارکس شده‌اید و مایل نیستید سرمایه خود را در معرض ریسک بالایی قرار دهید، حساب معاملاتی سنت، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. ویژگی‌هایی که حساب سنت دارد، آن را تبدیل به بهترین حساب برای مبتدیان کرده است تا بتوانند با کمترین میزان ریسک، بیاموزند که چگونه باید بازار را روانشناسی کنند و در دنیای فارکس معامله نمایند.

در ادامه به برخی ویژگی‌های حساب سنت که جزو بهترین حساب در لایت فارکس است، اشاره کرده‌ایم.

  • افرادی که از حساب Cent لایت فارکس استفاده می‌کنند، می‌توانند معاملات خود را با اهرم‌های 1:1 الی 1:1000 انجام دهند.
  • حداقل میزان واریزی برای افتتاح حساب سنت، 10 دلار است. کاربران می‌توانند با حداقل حجم 0.01 معامله نمایند.
  • کاربرانی که از حساب سنت استفاده می‌کنند، باید از نرم‌افزار معاملاتی متاتریدر 4 استفاده کنند.
  • در حساب سنت بروکر لایت فارکس، کارمزد کمی از معامله‌گران دریافت می‌شود، به همین دلیل در میان کاربران به عنوان بهترین حساب در لایت فارکس بسیار محبوب می‌باشد. همینطور برای این حساب معاملاتی کمیسیونی در نظر گرفته نشده است.
  • اسپرد حساب معاملاتی سنت به صورت شناور می‌باشد و از 3 پیپ آغاز می‌گردد.

افتتاح حساب دمو در لایت فارکس

باز کردن حساب دمو در بروکر لایت فارکس، فرآیندی ساده است؛ به طوری که افراد می‌توانند در کمتر از مدت زمان یک دقیقه، اقدام به افتتاح حساب در این بروکر نمایند.

حساب دمو بروکر لایت فارکس، برای تمرین کردن در این فضا آماده شده است. درحقیقت حساب دمو، یک حساب تمرینی می‌باشد که می‌توان از آن برای تست انواع استراتژی‌های معاملاتی استفاده نمود. اینگونه تمامی افراد مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند وارد حساب دمو شوند و بدون اینکه سرمایه اولیه آن‌ها متوجه ضرر و زیان شود، در این بستر معامله کنند و از این طریق به سوددهی برسند.

استفاده از حساب دمو که از بهترین حساب در لایت فارکس است، به صورت رایگان امکان پذیر می‌باشد. به طوری که تمامی کاربران می‌توانند بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه اضافی، اقدام به تقویت مهارت‌های معاملاتی خود نمایند و سعی کنند با تمرین در این بستر، بهترین استراتژی معاملاتی را مطابق با سلیقه و بازار انتخاب نمایند.

حساب دمو بروکر لایت فارکس، فضایی را مشابه به بازار واقعی شبیه‌سازی می‌کند و در حقیقت یک سرمایه مجازی را به معامله‌گر ارائه می‌دهد تا با استفاده از آن در این فضا معامله کند و تجربه کافی برای معامله در این فضا را به دست آورد.

اصلی‌ترین مزیت بهترین حساب در لایت فارکس تحت عنوان حساب دمو، عدم ریسک می‌باشد. به طوری که معامله‌گران می‎‌توانند با خیالی آسوده و بدون اینکه نگران سرمایه اولیه خود و سود و ضرر آن باشند، در این بستر معامله کنند. در نظر داشته باشید که در حساب دمو نیز یک سرمایه اولیه در نظر گرفته می‌شود و برای آن سود و ضرر نیز تعلق می‌گیرد، اما همگی مجازی است و صرفا تمامی محاسباتی که در این زمینه صورت می‌گیرد، برای شبیه‌سازی بازار واقعی است.

پیشنهادی:   راهنمای جامع بروکر آمارکتس (AMarkets)

لازم به ذکر است که حساب دمو بروکر لایت فارکس، صرفا مختص به معامله‌گران مبتدی که در این فضا معامله کنند و یاد بگیرند چگونه باید معاملات خود را در این بستر انجام دهند، نیست. بلکه تمامی معامله‌گران حرفه‌ای و اصطلاحا کارکشته در بازار فارکس نیز می‌توانند از حساب دمو بروکر لایت فارکس برای اهداف مختلفی استفاده نمایند.

برای مثال، ممکن است یک معامله‌گر حرفه‌ای بخواهد از یک استراتژی بسیار پیچیده در بازار فارکس استفاده کند. برای این منظور نباید سرمایه خود را با معامله در بازار واقعی در معرض ریسک قرار دهد. در چنین شرایطی بهترین تصمیم، استفاده از حساب دمو بروکر لایت فارکس و تست استراتژی مربوطه در این حساب می‌باشد.

در نظر داشته باشید که تعیین استراتژی برای فعالیت در بازار فارکس بخش مهمی از فعالیت در این بازار مالی است. ممکن است یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار فارکس، سال‌ها و یا ماه‌ها از یک استراتژی استفاده کند اما با تغییر شرایط بازار، استراتژی مورد استفاده از سوی او ناکارآمد شود. در چنین شرایطی او می‌تواند با استفاده از حساب دمو و بهترین حساب در لایت فارکس، یک استراتژی جدید را ایجاد کند و از آن برای انجام معاملات واقعی استفاده نماید.

افتتاح حساب در لایت فارکس

پلتفرم‌های معاملاتی لایت فارکس

وقتی یک معامله‌گر و یا سرمایه‌گذار در بازار فارکس، بهترین حساب در لایت فارکس را انتخاب می‌کند و اقدام به افتتاح حساب می‌نماید، به قدرتمندترین پلتفرم معاملاتی در جهان که توسط بروکرهای مختلف ارائه می‌شوند، یعنی متاتریدر دسترسی خواهند داشت. در بروکر لایت فارکس، هر دو نسخه متاتریدر یعنی متاتریدر 4 و متاتریدر 5 ارائه می‌شوند. این پلتفرم در هر دو حساب واقعی و یا دمو در دسترس می‌باشد.

پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 در لایت فارکس

بی‌شک، پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 جزو محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در میان معامله‌گران می‌باشد و بروکر لایت فارکس نیز از این پلتفرم پشتیبانی می‌کند. به طوری که معامله‎‌گران می‌توانند در بهترین حساب در لایت فارکس از این پلتفرم استفاده کنند. اصلی‌ترین تمرکز بروکر لایت فارکس بر روی اجرای معاملات باکیفیت در این نسخه از پلتفرم متاتریدر می‌باشد.

از برخی ویژگی‌های پلتفرم معاملاتی متاتریدر می‌توان به برخورداری از قابلیت اجرا در دستگاه‌های مختلف (8 دستگاه)، برخورداری از حساب میکرو لات، اسپرد از 0 پیپ و همینطور معامله بر روی بیش از 55 نماد معاملاتی اشاره نمود.

پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 در لایت فارکس

متاتریدر 5 از دیگر نسخه‌های بروکر لایت فارکس است که هدف آن تمرکز بر روی چندین بازار معاملاتی می‌باشد. پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 نسخه ارتقاء یافته پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 نیست و امکاناتی که در آن ارائه می‌شود، متفاوت از پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 می‌باشد. معامله‌گران باید متناسب با امکاناتی که مدنظر دارند، بهترین پلتفرم معاملاتی را از میان متاتریدر 4 و متاتریدر 5 انتخاب کنند.

در صورتی که معامله‌گران بخواهند اقدام به معاملات طلا، نفت و دیگر شاخص‌ها در بازار فارکس نمایند و همینطور با هیچ تغییر قیمت و یا رد درخواست مواجه نشوند، قطعا انتخاب متاتریدر 5 بهترین انتخاب برای آن‌ها خواهد بود.

از جمله امکانات پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 در بهترین حساب در لایت فارکس، می‌توان به برخورداری از قابلیت اجرا در دستگاه‌های مختلف (7 دستگاه)، برخورداری از 80 ابزار تحلیل تکنیکال، ارائه آخرین نقل قول‌های قیمتی، معامله بر روی بیش از 55 نماد معاملاتی و … اشاره نمود. برای آشنایی با جزئیات “آموزش واریز و برداشت در لایت فارکس” کلیک نمایید.

پیشنهادی:   آموزش تصویری واریز و برداشت از بروکر آلپاری

حساب PAMM بروکر لایت فارکس

از دیگر انواع حساب در بروکر لایت فارکس، حساب معاملاتی (PAMM) است. در این حساب، سرمایه‌گذار، سرمایه خود را در اختیار یک مدیر که دارای دانش و تجربه بالایی از فعالیت در بازار معاملاتی است، قرار می‌دهد. یک مدیر که به تمامی اصول معامله در این بازار و انواع تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال تسلط بالایی دارد. مدیر حساب از سرمایه سرمایه‌گذار استفاده می‌کند و از انواع استراتژی‌ها در بازار فارکس بهره می‌برد تا بتواند سرمایه اولیه خود را رشد دهد.

حساب پم در بروکر فارکس، شباهت بسیاری به سیستم سرمایه‌گذاری نمادها دارد، اما در بسیاری از موارد جذاب‌تر از آن می‌باشد. سود حاصل از فعالیت در حساب پم در بروکر لایت فارکس، میان مدیر حساب و همینطور سرمایه‌گذار تقسیم می‌گردد. هر مدیر می‌تواند چندین حساب پم را برای خود انتخاب کرده و مطابق با استراتژی‌هایی که دارد، در آن معامله نماید.

اگر قصد فعالیت در حساب پم بروکر لایت فارکس را دارید، ابتدا تمامی قوانین و مقرراتی که بروکر لایت فارکس برای حساب پم تعیین نموده است را مطالعه نمایید. سپس بعد از انتخاب مدیر حساب پم، سرمایه خود را با کلیک بر روی گزینه ” Invest” به حساب مدیر حساب پم انتقال دهید.

لازم است اشاره کنیم که شما می‌توانید پس از افتتاح حساب و واریز به حساب، از روش‌های متعددی استفاده نمایید. برای واریز به بهترین حساب در لایت فارکس، هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌گردد و همینطور واریز نیز به صورت آنی پردازش می‌گردد.

برای درک بهتر میزاد سود در حساب پم، تصور نمایید که یک سرمایه‌گذار مبلغ 100 دلار را در حساب پم سرمایه‌گذاری نماید. در مجموع معاملاتی که در حساب پم انجام می‌شود، 40 درصد از سود به مدیر حساب تعلق دارد، و مابقی به سرمایه‌گذار اختصاص خواهد داشت. برای آشنایی با ” طریقه افتتاح حساب در بروکر لایت فارکس ” کلیک کنید.

حساب پم لایت فارکس

بهترین حساب در لایت فارکس برای مسلمانان

فعالیت در بازار فارکس برای تمامی افراد در سراسر جهان جذاب است. بخشی از معامله‌گران در بازار فارکس، مسلمانان هستند که بر روی سود دریافتی خود از طریق بازار مالی فارکس، حساسیت دارند. دلیل این موضوع این است که اگر تریدری معامله‌ای را در طول شب و در بازار مالی فارکس، باز نگه دارد، مبلغی به عنوان سوآپ و یا بهره شبانه از او کم می‌شود و یا به او پرداخت می‌گردد. مسلمانان با توجه به اعتقاداتی که دارند، مایل هستند که حسابی را داشته باشند که از این بهره معاف باشند.

همین موضوع سبب شده است که بروکر لایت فارکس نیز مشابه با دیگر بروکرها، امکان افتتاح حساب معاملاتی اسلامی را برای تریدرها فراهم نماید. برای افتتاح حساب اسلامی بروکر لایت فارکس، کافی است که معامله‌گران پس از دسترسی به این نوع حساب، وارد بخش “پروفایل من” شوند و سپس بر روی گزینه “تائید مشخصات” کلیک نمایید و سپس گزینه درخواست حساب اسلامی را انتخاب کنند.

با انتخاب گزینه ” Islamic Account” می‌توانند شرایط این حساب معاملاتی را مطالعه کنند و سپس در صورتی که با شرایط قید شده موافق بودند، اقدام به افتتاح حساب اسلامی نمایند. در حساب اسلامی بروکر لایت فارکس، سوآپ و یا بهره شبانه دریافت نمی‌شود.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر توضیحاتی را پیرامون بهترین حساب در لایت فارکس ارائه کردیم. امیدواریم مطالعه آن راهنمای مناسبی برایتان باشد. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون انواع حساب معاملاتی در این بروکر سوالی دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان مستر اسکلپر راهنمای شما عزیزان خواهند بود.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *