کانال استراتژی معاملاتی

کانال استراتژی معاملاتی

بهترین کانال استراتژی معاملاتی کدام است؟ هدف اصلی و خواسته تمامی سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق می‌باشد. به همان اندازه که بازار فارکس، فرصت‌های سودده را برای تریدرها فراهم می‌کند، به همان اندازه نیز می‌تواند منجر به ضرر شود. برای کنترل ریسک و کنترل میزان ضرر در این بازار، راهکارهای مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها استراتژی معاملاتی می‌باشد.

سوالی که برای اغلب فعالان در بازار فارکس وجود دارد، این است که بهترین استراتژی معاملاتی چیست و چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد؟ یکی از روش‌های دسترسی به بهترین استراتژی معاملاتی، عضویت در کانال استراتژی معاملاتی می‌باشد که توسط تحلیل‌گران مجرب بازار مالی فارکس اداره می‌شوند. برای آشنایی با جزئیات بیشتر پیرامون کانال استراتژی معاملاتی در ادامه همراه ما باشید.

استراتژی معاملاتی چیست؟

استراتژی معاملاتی در معنای لغوی به معنی هدف و راهبری می‌باشد. در بازار بورس و دیگر بازارهای مالی، سرمایه‌گذاران نیاز به استراتژی مالی دارند، به این معنی که هر سرمایه‌گذار باید بداند سرمایه خود را در کجا، چه زمانی و به چه میزانی هزینه نماید تا بتواند بیشترین بازدهی را دریافت کند.

تعیین استراتژی به آسانی گفتن آن نمی‌باشد، چرا که فرد برای تعیین کردن استراتژی باید بازار را به خوبی بشناسد، از اوضاع اقتصادی در کشور و در جهان مطلع باشد و توانایی پیش‌بینی روند بازار در آینده را نیز داشته باشد؛ اینگونه است که می‌تواند بهترین تصمیم‌ را برای معاملات خود بگیرد.

معمولا معامله‌گران برای تعیین استراتژی معاملاتی، از روش‌های تکنیکال و بنیادی و یا ترکیبی از هر دو استفاده می‌کنند. در صورتی که معامله‌گر به یک استراتژی معاملاتی خوب دسترسی داشته باشد، قادر است که با تشخیص روند بازار و تعیین زمان مناسب برای ورود و خروج از معامله، معاملات با سوددهی مناسب را انجام دهد.

با عضویت در کانال استراتژی معاملاتی نیز می‌توان به یک استراتژی معاملاتی مناسب برای آغاز معاملات سودده در این بازار دسترسی داشت. در حقیقت در این کانال‌ها تحلیل‌گران مجرب، قوانین و تدابیری را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند از این قوانین در شرایط سخت بازار استفاده کنند. به طوری که هر چقدر هم شرایط بازار سخت باشد، اما دچار استرس نشوند و با کمال آرامش، روند معامله خود را طی کنند.

از مزیت‌های کانال استراتژی معاملاتی این است که به کنترل احساسات در روند معامله کمک می‌کند. اغلب معامله‌گرانی که حرفه‌ای نیستند، معمولا در روند معامله، درگیر احساسات خود می‌شوند که این موضوع می‌تواند منجر به ضررهای جبران‌ناپذیری شود. اما در صورتی که معامله‌گران به استراتژی‌های دقیقی دسترسی داشته باشند، بدون اینکه به احساسات ناپایدار بپردازند، بر روی مسیر و هدف خود متمرکز می‌گردند. اگر به دنبال بهترین کانال سیگنال فارکس هستید، بر روی لینک ” بهترین کانال های سیگنال فارکس” کلیک نمایید.

پیشنهادی:   بهترین سایت سیگنال فارکس

مزیت کانال استراتژی معاملاتی

در صورتی که معامله‌گران از خدمات کانال استراتژی معاملاتی استفاده کنند، می‌توانند به یک استراتژی معاملاتی دسترسی داشته باشند و با استفاده از آن، از مزیت‌های زیر بهره‌مند شوند.

  • استراتژی معاملاتی چگونگی خرید و فروش موفق را به یک معامله‌گر نشان می‌دهد.
  • معامله‌گرانی که دارای استراتژی معاملاتی هستند، با دید بهتری به بازار فارکس نگاه می‌کنند و آن را بررسی می‌نمایند.
  • با استفاده از بهترین استراتژی معاملاتی، معامله‌گران قادر هستند که معاملات خود را به شیوه‌ای دقیق‌تر بررسی نمایند.

بهترین کانال استراتژی معاملاتی

انواع استراتژی معاملاتی

در کانال استراتژی معاملاتی، استراتژی‌های مختلفی برای معامله در بازار فارکس، معرفی می‌شوند. هر یک از معامله‌گران می‌توانند با توجه به شرایط خود، از یکی از استراتژی‌های معرفی شده استفاده نمایند. تعداد استراتژی‌ها بسیار زیاد می‌باشند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که معامله‌گران از تمامی استراتژی‌ها مطلع شوند تا در نهایت بتوانند بهترین آن‌ها را مطابق با انتظارات خود انتخاب کنند.

استراتژی هولد کردن (Hold)

استراتژی هولد کردن به این معنی است که سرمایه‌گذار سرمایه خود را برای یک بازه زمانی طولانی نگه دارد. در این استراتژی هدف اصلی معامله‌گران، داشتن یک دید معاملاتی بلند مدت برای رسیدن به سود است. معامله‌گرانی که از استراتژی هولد کردن استفاده می‌کنند، با تغییرات ناگهانی در بازار ارزهای دیجیتال، هیچ اقدامی را برای خرید و فروش انجام نمی‌دهند. معامله‌گران و یا سرمایه‌گذارانی که از استراتژی هولد کردن استفاده می‌کنند، تحت عنوان هولدر (Holder) شناخته می‌شوند.

به طور کلی استراتژی هولد کردن برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت مناسب‌ می‌باشد و کسانی که صبر بالایی برای رسیدن به سود در یک بازه زمانی طولانی را دارند، بهتر است از این استراتژی استفاده نمایند. از جمله قوانین این استراتژی، موارد زیر است:

  • معامله‌گران برای دستیابی به سودهای بالا در بازه‌های زمانی بلند مدت، نباید جهت فروش ارزهای خود اقدام نمایند.
  • زمانی که قیمت دارایی مورد نظر به کم‌ترین میزان خود برسد، باید آن را به سرعت خریداری کنند.
  • سرمایه‌گذاران با استراتژی هولد کردن، نباید به دنبال اخبار منفی و نگران کننده بازار باشند.
  • این دسته از معامله‌گران باید قادر به مقابله با وسوسه‌های خود برای خرید و فروش باشند. در صورتی که موفق نشوند، باید در معاملاتی که دارای کمترین ریسک است، شرکت نمایند.

مزیت‌های استراتژی هولد کردن

  • ریسک پایین
  • عدم تاثیرپذیری از تنش‌های بازار

معایب استراتژی هولد کردن

  • احتمال عدم دستیابی به سودهای بسیار بالا
  • نقدشوندگی پول به سختی در صورت بالا بودن میزان سرمایه

استراتژی معاملات روزانه (Day Trading)

از استراتژی‌های مهم در بازار فارکس که معامله‌گران مختلفی از آن استفاده می‌کنند، استراتژی معاملات روزانه می‌باشد. در این روش معامله‌گر موقعیت معاملاتی را برای یک بازه زمانی یک و یا چند روزه باز می‌گذارد. به همین دلیل این استراتژی در دسته‌بندی استراتژی‌های کوتاه مدت در بازار فارکس قرار دارد و برای کسانی که قصد دارند در بازه زمانی کوتاهی، وضعیت معاملات خود را مشخص نمایند و سود و زیان خود را در این بازار تعیین کنند، مناسب است.

پیشنهادی:   سیگنال دقیق فارکس

در کانال استراتژی معاملاتی، استراتژی‌های روزانه و یا سیگنال‌های فارکس برای معاملات روزانه در اختیار تریدرها قرار می‌گیرد. اینگونه معامله‌گران قادر خواهند بود از هر گونه تغییرات کوچکی که در بازار ایجاد می‌شود، به سوددهی برسند. این دسته از معامله‌گران برای کسب سود از نوسانات بازار در یک بازه زمانی کوتاه، باید پیگیر اخبار باشند و از هر گونه تحولات سیاسی و اقتصادی مطلع گردند. این دسته از معامله‌گران باید به سراغ ارزهایی که نوسانات زیادی دارند، بروند.

از جمله الزامات و ویژگی‌هایی که یک معامله‌گر که از استراتژی روزانه استفاده می‌کند، موارد زیر هستند:

  • برخورداری از دانش کافی جهت معامله در بازار
  • توانایی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای شناسایی موقعیت‌های سودده
  • استفاده از بخشی از دارایی برای جلوگیری از ضرر

مزایای معاملات روزانه

  • امکان استفاده از روش‌های مختلف برای خرید و فروش دارایی
  • بسته شدن معاملات به صورت روزانه و نداشتن خطرهای سرمایه‌گذاری در بلندمدت

معایب معاملات روزانه

  • نیازمند اختصاص زمان کافی برای شناسایی موقعیت‌های سودده
  • داشتن تسلط کامل بر تحلیل تکنیکال
  • نیازمند پیگیری همیشگی اخبار و رویدادهای سیاسی و اختصاصی
  • همراه با استرس و فشار روحی زیاد

گرو ه استراتژی معاملاتی

استراتژی معاملات نوسانی (Swing trading)

از دیگر استراتژی‌های معاملاتی در بازار فارکس که در کانال استراتژی معاملاتی به آن پرداخته می‌شود، استراتژی معاملاتی نوسانی می‌باشد. این استراتژی برای معامله‌گران مبتدی در بازار فارکس بسیار مناسب است. در حقیقت این استراتژی ترکیبی از معامله‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌باشد.

در استراتژی نوسانی، معامله‌گران می‌توانند برای به دست آوردن سود، از نوسانات قیمت دارایی‌های مختلف بهره‌مند شوند. در این استراتژی معاملاتی، بسیار مهم است که معامله‌گران از تحلیل تکنیکال برای شناسایی روند بازار بهره ببرند.

مزایای استراتژی معاملات نوسانی

  • نیازمند اختصاص زمان کمتر از معاملات روزانه
  • امکان شناسایی بهترین فرصت‌های معاملاتی
  • نیازمند زمان کم برای تحلیل بازار و انجام معامله

معایب استراتژی معاملات نوسانی

  • پرداخت کارمزدهای قابل توجه
  • امکان رخ دادن نوسان در روزهای تعطیل بازار
  • عدم ثابت بودن روند بازار و احتمال بروز تغییرات ناگهانی

بسیاری از افراد استراتژی معاملاتی نوسانی را با استراتژی معاملاتی اسکالپینگ اشتباه می‌گیرند، در حالی که این دو استراتژی دارای تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر هستند. برای آشنایی با جزئیات “نوسان گیری چیست و چه تفاوتی با استراتژی اسکلپ دارد؟” کلیک نمایید.

استراتژی معاملاتی اسکالپینگ (Scalping)

اسکالپینگ یکی از روش‌ها و استراتژی‌های معاملاتی ساده است که به عنوان یک استراتژی کوتاه‌مدت در کانال استراتژی معاملاتی معرفی می‌شود. معامله‌گرانی که از استراتژی معاملاتی اسکلپ استفاده می‌کنند، اسکالپر هستند.

این دسته از معامله‌گران در طول روز در معاملات متعددی شرکت می‌کند و هدف آن‌ها نیز رسیدن به سودهای کم از هر معامله‌ است. اگر این دسته از معامله‌گران اصول مدیریت ریسک و سرمایه را به کار ببرند، قادر خواهد بود، سودهای خوبی از این بازار به دست آورند.

پیشنهادی:   آموزش استراتژی اسکالپ فارکس

وقتی در قیمت یک جفت‌ ارز تغییرات کمی ایجاد می‌گردد، اسکالپر می‌تواند از این تغییر به سود برسد. معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند، ممکن است در طول یک روز چندین معامله را انجام دهند تا بتوانند به سود برسند. در این استراتژی معامله‌گران باید از تحلیل‌های مهمی شامل تکنیکال استفاده نمایند. از جمله ملزومات استفاده از کانال استراتژی معاملاتی و استراتژی اسکالپینگ، موارد زیر هستند:

  • این استراتژی برای معامله‌گرانی که دارای سرعت عمل بالایی هستند، مناسب می‌باشد.
  • معامله‌گران باید برای به دست آوردن سود، از کمتر‌ین زمان ممکن استفاده کنند.

مزایای استراتژی معاملاتی اسکالپینگ

  • کاهش ریسک از دست دادن سرمایه
  • امکان استفاده از ربات‌ها برای شناسایی موقعیت‌های معاملاتی و کسب سود
  • دسترسی راحت به موقعیت‌های معاملاتی سودده
  • دسترسی به سود از طریق تحرکات قیمتی

معایب استراتژی اسکالپینگ

  • از بین رفتن تمامی سوددهای کوچک با یک ضرر
  • نیازمند سرعت بالا و مناسب برای معامله‌گران حرفه‌ای
  • پرداخت کارمزدهای زیاد به دلیل انجام معاملات متعدد به صورت روزانه
  • نیازمند تمرکز زیاد و تحلیل دائمی بازار

استراتژی معاملاتی

سخن آخر

در نظر داشته باشید که به ازای هر معامله‌گر در بازار فارکس، یک استراتژی معاملاتی نیز وجود دارد. هر فردی می‌تواند با عضویت در کانال استراتژی معاملاتی به انواع استراتژی‌ها و تحلیل‌هایی که معامله‌گران موفق و تحلیل‌گران آشنا با بازار فارکس ارائه می‌دهند، دسترسی داشته باشد. اما موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است، این موضوع می‌باشد که معامله‌گران باید در تعیین استراتژی معاملاتی برای خود، به نکاتی شامل میزان سرمایه، ریسک‌پذیری معامله‌گر، اتفاقات بازار و … نیز توجه داشته باشند.

بهترین استراتژی معاملاتی که یک معامله‌گر می‌تواند استفاده کند، شخصی‌سازی‌شده‌ترین استراتژی است. معامله‌گران باید برای رسیدن به سوددهی بیشتر، حتما مواردی شامل داشتن افق زمانی، بررسی ریسک‌های بازار مالی فارکس، انتخاب زمان مناسب برای ورود و خروج از معامله، متنوع سازی سبد سرمایه‌گذاری، خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری و … را نیز مدنظر قرار دهند.

زمانی که معامله‌گران با هر سطح دانش و تجربه‌ای از بازار فارکس، از کانال استراتژی معاملاتی استفاده می‌کنند و سپس یک استراتژی معاملاتی را برای خود طراحی می‌کنند، می‌توانند برای هر گونه تغییرات و رفتارهای بازار، یک برنامه مشخص و از پیش تعیین شده داشته باشند و برای هر گونه رفتار غیرقابل پیش‌بینی در بازار، برنامه‌ای داشته باشند و آن را مدیریت کنند.

با توجه به اینکه استراتژی معاملاتی مجموعه‌ای از قوانین می‌باشد که بر روی رفتارهای کلی معامله‌گر نظارت دارد؛ وجود آن برای داشتن معاملات موفق از ضرورت بالایی برخوردار می‌باشد. امیدواریم مطالعه این مقاله تحت عنوان کانال استراتژی معاملاتی برای شما همراهان گرامی سایت مستر اسکلپر مفید واقع شود. در صورتی که در این زمینه سوالات بیشتری دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *