استراتژی نوسان گیری فارکس

نوسانات بازار فارکس

چگونه باید از استراتژی نوسان گیری فارکس استفاده نمود؟ نوسان گیری در بازار فارکس، می‌تواند یک فرآیند بسیار ساده باشد، اما برای دسته‌ای از معامله‌گران که با نحوه نوسان گیری در فارکس آشنایی داشته باشند. اگر مایل هستید با جزئیات استراتژی نوسان گیری فارکس آشنا شوید، در ادامه این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر همراه ما بمانید.

استراتژی نوسان گیری فارکس

یکی از استراتژی‌های پرطرفدار در میان تریدرهای حرفه‌ای، نوسان گیری در بازار فارکس می‌باشد. معمولا این نوع معاملات در بازار فارکس، معاملات کوتاه مدتی هستند که با سود خوبی برای معامله‌گر نیز همراه می‌باشند. معامله‌گران حرفه‌ای به یک دوره زمانی خاص که در طی آن، یک موقعیت بازار در یک نوسان واحد، همچنان فعال باقی بماند، نوسان می‌گویند. برای آشنایی با جزئیات “نوسان گیری چیست و چه تفاوتی با استراتژی اسکلپ دارد؟” کلیک کنید.

از جذابیت‌های استراتژی نوسان گیری فارکس برای تریدرهای تازه‌کار و در سطح معمولی نیز این است که از یک نسبت جذاب سود به زمان خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار می‌باشد. این موضوع به این معنی است که در این نوع معامله، این امکان برای معامله‌گران وجود دارد تا زمان کوتاهی را برای معاملات خود اختصاص دهند اما همزمان به سوددهی خوبی نیز برسند. اصلی‌ترین ویژگی که معاملات نوسان‌گیری از آن برخوردار هستند، این موضوع می‌باشد که معاملات برای چند روز تا چند هفته، فعال باقی می‌ماند.

البته روندهای خوب، معمولا بین چند روز تا چند هفته ماندگار می‌باشند و این موضوع، شرایطی را برای معامله‌گران ایجاد می‌کند تا در یک دوره زمانی نسبتا کوتاه، بتوانند از نوسانات قیمتی به بیشترین سوددهی برسند.

تمامی تریدرها و معامله‌گران برای درک صحیح و به موقع حرکت روند، به صورت معمول به تحلیل‌های بنیادی و تکنیکالی توجه دارند و سعی می‌کنند آن‌ها را به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند تا در نهایت موفق به ادامه روندهای بلند مدت شوند. همینطور در این نوع معاملات با هدف کم‌کردن میزان ریسک‌هایی که در هر یک از معاملات وجود دارد، از دستورهای توقف ضرر و کسب سود نیز استفاده می‌شود.

استراتژی نوسان گیری فارکس برای دسته‌ای از معامله‌گران در بازار فارکس که تقریبا حرفه‌ای هستند و دارای مهارت و صبر بیشتری می‌باشند، همینطور تحت تاثیر تغییرات دقیقه‌ای و نوسانات کوچک در بازار نیستند، بسیار مناسب است. تریدرهای تازه‌کار و مبتدی معمولا از استراتژی نوسان گیری فارکس استفاده نمی‌کنند که با توجه به اینکه لازمه آن تسلط بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است، منطقی به نظر می‌رسد.

پیشنهادی:   سایت ارائه سیگنال فارکس

اغلب تریدرهای تازه‌کار ترجیح می‌دهند از استراتژی اسکالپ برای معامله در بازار فارکس استفاده کنند. چرا که اغلب تریدرهای مبتدی بر این باور هستند که هرچه تعداد معاملات بیشتری را انجام دهند، در نهایت به سود بیشتری نیز می‌رسند. برای آشنایی با جزئیات “بهترین استراتژی ترید فارکس” کلیک کنید.

استراتژی نوسان گیری فارکس، در کدام نماد معاملاتی سودآور است؟

بازار فارکس از جمله بازارهای پرطرفدار در جهان می‌باشد که از بیشترین نقدینگی در میان دیگر بازارهای مالی در جهان برخوردار است. همینطور این بازار جزو بازارهای رقابتی و پرریسک نیز می‌باشد که سرمایه‌گذاری و معامله در این بازار را برای دیگر تریدرها سخت و چالشی می‌کند.

همانطور که اشاره کردیم، نوسانگیری در بازار فارکس، دربردارنده استراتژی‌های معاملاتی است که در آن می‌توان از روند بازار و نوسانات قیمتی که در آن وجود دارد، به سود بالایی رسید. در حقیقت در این استراتژی، معامله‌گران علاقه‌مند هستند که از حرکت‌های کوچک قیمت در تایم فریم‌های پایین به سوددهی برسند.

با اینکه از استراتژی نوسان گیری فارکس بر روی بازار سهام و یا ارزهای دیجیتال نیز استفاده می‌شود، اما در اغلب موارد نوسانگیری در فارکس بر روی ارزها و یا طلای جهانی صورت می‌گیرد. دلیل این موضوع این است که طلا و یا ارزهای دیجیتال در مقایسه با دیگر دارایی‌ها، نوسانات بیشتری را دارند. این دسته از دارایی‌ها دارای نقدشوندگی بالایی می‌باشند.

از سویی دیگر، در تمامی ساعت‌های روز، امکان نوسان‌گیری در فارکس وجود دارد. این دسته از نمادهای معاملاتی، از الگوهای منظم‌تری پیروی می‌کنند، چرا که حجم معاملات آن‌ها بالاتر است.

استراتژی نوسان گیری فارکس

قواعد استراتژی نوسان گیری فارکس

برای اینکه معامله‌گران به راحتی بتوانند از استراتژی نوسان گیری فارکس استفاده کنند، باید از قواعد آن اطلاع داشته باشند. معامله‌گران باید برای استفاده از استراتژی نوسان‌گیری از ابزارها و تکنیک‌های لازم استفاده نمایند. در ادامه سعی کرده‌ایم به مهم‌ترین قواعد استراتژی نوسان گیری فارکس اشاره کنیم:

  • برای مدیریت سرمایه، نسبت مورد انتظار برای سود به ضرر، در حالت ایده‌آل باید 2.5 تا 1 در نظر گرفته شود.
  • از اندیکاتورهایی که برای نوسان‌گیری توصیه‌ می‌شوند، میانگین های متحرک (MA) در دوره های گوناگون است.
  • معامله‌گران باید برای استفاده از استراتژی نوسان گیری فارکس، علاوه بر چارچوب زمانی که برای انجام معاملات تعیین می‌کنند، چارچوب‌های زمانی بزرگ‌تری را نیز برای تحلیل و بررسی بازار در نظر بگیرند. با تحلیل چارچوب‌های زمانی بزرگ‌تر، از ورود به روند در بازه‌های زمانی نامناسب و انجام معامله در خلاف جریان اصلی بازار، جلوگیری می‌گردد.
  • از جمله نشانگر‌های ادامه روند، می‌توان به سطوح فیبوناچی، کانال‌ها، سیگنال‌ها، مستطیل‌ها، مثلث‌ها، پرچم‌ها و … اشاره نمود.
  • در استراتژی نوسان گیری فارکس لازم است هم به شکسته شدن خطوط حمایت و مقاومت و هم عبور قیمت‌ از آن‌ها توجه شود. ضمن اینکه رسیدن قیمت به این سطوح و بازگشت آن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آشنایی با ” بهترین کانال استراتژی معاملاتی” کلیک کنید.
پیشنهادی:   ربات سیگنال فارکس رایگان

در نظر داشته باشید که اصلی‌ترین هدف تریدرهای حرفه‌ای که از استراتژی نوسان گیری فارکس استفاده می‌کنند، این است که ضررها را در حاشیه‌های سود متوسط و یا بالا، افزایش دهند. معامله‌گرانی که قادر به کنترل خود در شرایط نوسانی بازار هستند و می‌توانند بازار را به راحتی تحلیل کنند، می‌توانند از استراتژی نوسان گیری فارکس استفاده نمایند. برای استفاده از استراتژی نوسان گیری فارکس، لازم است به توصیه‌هایی که در ادامه آورده‌ایم نیز توجه کافی داشته باشید.

  • از یک اهرم کوچک و یا متوسط برای افزایش حجم معاملات خود استفاده کنید.
  • در صورتی که از یک دستور معاملاتی استفاده کردید و سوددهی خوبی را برای شما داشت، حتما آن را حفظ کنید تا در شرایط مشابه از آن استفاده نمایید.
  • تنها زمانی که یک دستور معاملاتی در طول یک روز عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت، آن را به روز بعد نیز انتقال دهید.
  • در صورتی که پس از گذشت چندین ساعت، قیمت بازار در جهت سوددهی شما تغییراتی را نداشت، در اولین انتقال به روز بعدی، سعی کنید با حداقل ضرر از بازار خارج شوید.

در نظر داشته باشید که وقتی با استفاده از استراتژی نوسان گیری فارکس یک معامله را باز می‌کنید، اگر دستورهای کسب سود و توقف ضرر را به صورت درست مشخص کرده باشید، در این صورت بازار فورا با حرکت به سمت سود، به شما پاسخ خواهد داد.

به هیچ عنوان به محض باز شدن بازار و یا در زمان انتشار اخبار و آمار مهم ژئوپلیتیک، اقتصاد کلان و اقتصاد خرد، دستورهای معاملاتی جدید را باز نکنید. دلیل اصلی این موضوع این است که هر گونه اخباری می‌تواند تغییر بزرگی را در جهت روند ایجاد کند، به طوری که حتی می‌تواند آن را وارونه کند و بر روی معامله تاثیر خود را بگذارد.

توصیه می‌کنیم که اگر یک دستور معاملاتی دارای سودآوری لازم برای شما نیست، آن را به صورت دستی ببندید و به هیچ عنوان آن را به روز بعدی منتفل نکنید. به خصوص زمانی که این انتقال با سوآپ منفی نیز همراه باشد. اینگونه می‎‌توانید در روز بعدی و در یک نقطه ورود جدید، مجدد به بازار بازگردید.

پیشنهادی:   گروه سیگنال فارکس

توصیه می‌کنیم که اگر پس از فعالسازی یک دستور، در خصوص پیش‌بینی میان مدت، اطمینان ندارید، حتما دستور معاملاتی خود را لغو کرده و سعی کنید مجدد بازار را تحلیل نمایید. برای بررسی جزئیات “استراتژی فارکس با وین ریت بالا” کلیک نمایید.

بهترین استراتژی نوسان گیری فارکس

بهترین استراتژی نوسان گیری فارکس

برای نوسان گیری در بازار فارکس، چندین استراتژی وجود دارد. در ادامه پیرامون برخی از این استراتژی‌ها توضیحات مختصری را آورده‌ایم که دید خوبی را از این نوع استراتژی به شما می‌دهد و می‌توانید برای معامله در بازار فارکس، مناسب‌ترین آن‌ را انتخاب نمایید.

  • استراتژی Magic Breakout : این نوع استراتژی فرآیند ساده‌ای دارد و در عین حال با سوددهی بالایی برای معامله‌گر همراه می‌باشد.
  • استراتژی ادامه دهنده روند : در این استراتژی، معامله‌گران با تحلیل روند بازار، از نوسان‌هایی که ممکن است ایجاد شود، به سوددهی می‌رسند.
  • روش سیگنال نهایی: از روش سیگنال نهایی در بازاری که در حال صعود و یا نزول می‌باشد، استفاده می‌گردد.
  • واگرایی RSI : با استفاده از واگرایی RSI می‌توان از روش ورود صحیح به معامله و کسب سود از این بازار مطلع شد.
  • استراتژی باینری آپشن با اندیکاتور مکدی : از بهترین استراتژی‌ نوسان گیری فارکس که با استفاده از اندیکاتور اجرا می‌گردد، استراتژی باینری آپشن است
  • استراتژی دابل استوکاستیک : این استراتژی تنها برای معاملات فارکس طراحی شده است و با توجه به اینکه در آن از اندیکاتور استفاده می‌شود. استراتژی دابل استوکاستیک جزو استراتژی‌های ساده برای نوسان گیری در بازار فارکس به شمار می‌رود.
  • استراتژی فارکس تایم فریم های چندگانه : در این استراتژی، هدف نتیجه گیری از رابطه نمودار قیمت، در تایم فریم‌های گوناگون می‌باشد. اگر می خواهید پیرامون “استراتژی حجم معاملات” اطلاعاتی را به دست آورید، کلیک نمایید.

استراتژی نوسان گیری فارکس

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر ، توضیحاتی را پیرامون استراتژی نوسان گیری فارکس برایتان ارائه کردیم. امیدواریم مطالعه آن برایتان مفید واقع شود و بتوانید از آن در جهت بهبود معاملات خود استفاده نمایید. در صورتی که در این زمینه سوالی برایتان وجود دارد ، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان مستر اسکلپر راهنمای شما خواهند بود تا به پاسخ سوال خود برسید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *