آموزش استراتژی اسکالپ فارکس

آموزش استراتژی اسکالپ فارکس

استراتژی معاملاتی اسکالپ جزو یکی از بهترین استراتژی‌ها در بازار فارکس است که در آن معامله‌گران با شرکت در موقعیت‌های معاملاتی کوچک اما متعدد، به سودهای بزرگی دست پیدا می‌کنند. اصلی‌ترین نکته‌ای که در آموزش استراتژی اسکالپ فارکس به آن پرداخته می‌شود، این موضوع است که در این استراتژی، معامله‌گران در موقعیت‎های معاملاتی متعددی شرکت می‌کنند تا در نهایت از طریق این سودهای کوچکی که در این معاملات متعدد به دست می‌آورند، بتوانند سوددهی بالا را تجربه کنند. در صورتی که شما نیز علاقه‌مند به استفاده از استراتژی اسکالپ فارکس هستید، برای آشنایی با جزئیات بیشتر پیرامون آموزش استراتژی فارکس، در ادامه همراه ما باشید.

استراتژی اسکالپ فارکس چیست؟

برای فعالیت در بازار مالی فارکس، استراتژی‌های متعددی وجود دارند. یکی از استراتژی‌های پرطرفدار در بازار فارکس، استراتژی اسکالپ است که نوعی از معاملات روزانه به شمار می‌رود. در آموزش استراتژی اسکالپ فارکس، موضوعی که به آن توجه می‌شود، به دست آوردن سود حتی جزئی از معاملات است. معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، به دنبال به دست آوردن سودهای هرچند جزئی از معاملات هستند و در مقابل با شرکت در معاملات متعدد سعی می‌کنند، در نهایت به سود بالایی دست پیدا کنند.

اصلی‌ترین هدف اسکلپرها، به دست آوردن سودهای کوچک در بازار و با رعایت نسبت سود به زیان می‌باشد. معامله‌گران با استفاده از خطوط روند، اسیلاتور استوکاستیک، اندیکاتور سیگنال خرید و فروش معاملاتی و … می‌توانند بهترین موقعیت‌های معاملاتی را شناسایی نمایند. استراتژی اسکالپینگ، جزو بهترین استراتژی‌هاست که می‌توان آن را با دقت بالا برای جفت ارزها استفاده نمود.

دسته‌ای از معامله‌گران در بازار فارکس می‌توانند با استفاده از آموزش استراتژی اسکالپ فارکس، در این معاملات شرکت کنند و از این طریق به سوددهی بالایی برسند که ضمن داشتن تمرکز بالا، نظم و انضباط نیز داشته باشند. از اصلی‌ترین دلایل استقبال معامله‌گران از آموزش استراتژی اسکالپ فارکس، موارد زیر هستند:

  • قرارگرفتن کمتر در برابر خطرات بلندمدت
  • امکان انجام معاملات متعد در طول روز
  • امکان مقابله با حرص و طمع و تعیین اهداف برای رسیدن به سودهای کوچک
  • وجود فرصت‌های معاملاتی متعدد
  • و …

نحوه معاملات با استراتژی اسکالپ

یک معامله‌گر که از استراتژی اسکالپ استفاده می‌کند، می‌تواند از راه‌های مختلفی کسب درآمد کند. یکی از راهکارهایی که به افزایش سود از طریق معاملات اسکالپینگ کمک می‌کند، داشتن مقدار هدف مشخص است. هدف سود نسبت به دارایی مورد نظر بین 0.1 تا 0.25 درصد متغیر است.

روش دیگری که در آموزش استراتژی اسکالپ فارکس به آن اشاره می‌شود، این موضوع است که معامله‌گران سهام‌ها را ردیابی نمایند؛ به طوری که وقتی به بالاترین و یا پایین‌ترین حد روزانه خود می‌رسند، برای به دست آوردن حداکثر سود از آن‌ها استفاده کنند. این روش نیازمند تمرکز بالا و اجرای دستورات و تعیین نقاط ورود و خروج از معامله به صورت بی‌عیب و نقص است.

پیشنهادی:   استراتژی نوسان گیری فارکس

برخی از معامله‌گران نیز برای استفاده از استراتژی معاملاتی اسکلپ، اخبار را دنبال می‌کنند. رویدادهایی که در آینده اتفاق می‌افتد و یا رویدادهای جاری، زمینه افزایش نوسانات در سهام را فراهم می‌کند. در حالت کلی اسکلپرها به دنبال به دست آوردن سود، از کوچکترین حرکات بازار هستند و حتی از فعالیت ثابت بازار نیز برای به دست آورن سود استفاده می‌کنند.

بررسی نکات پنهان در آموزش استراتژی اسکالپ فارکس

بسیاری از معامله‌گران صرفا با هدف اینکه از طریق معاملات اسکلپ، می‌توان به سوددهی بالایی دست پیدا کرد، به سراغ این استراتژی می‌روند و الزاماتی که باید برای این استراتژی رعایت کنند را در نظر نمی‌گیرند.

در آموزش استراتژی اسکالپ فارکس، توجه به این موضوع بسیار مهم است که همانگونه که استفاده از استراتژی اسکالپ فارکس، می‌تواند معامله‌گران را در بازه زمانی کوتاهی به سود برساند، به همان اندازه و به سرعت نیز می‌تواند با ضررهای زیادی همراه باشد. درحقیقت حد تحمل ضرر در استراتژی معاملاتی اسکالپ، بسیار پایین می‌باشد.

یک معامله‌گر که از استراتژی اسکالپ استفاده می‌کند، امیدوار است تا نوسان 10 تا 50 پیپ را در بازار داشته باشد، اما در صورتی که این نوسان در خلاف روند پیش‌بینی شده از سوی معامله‌گر اتفاق بیافتد، نه تنها معامله‌گر سودی از معاملات خود به دست نمی‌آورد، بلکه ممکن است با ضرر بسیاری نیز از معامله خارج گردد.

بنابراین در یک نتیجه‌گیری کلی، اینطور می‌توان گفت که معاملات اسکالپ نسبت به دیگر استراتژی‌هایی که در بازار فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای ریسک بالاتری هستند. اگر در بازار فارکس مبتدی هستید، حتما سعی کنید ابتدا دانش و مطالعه خود را از بازار فارکس افزایش دهید و سپس خود را برای شرکت در معاملات آماده نمایید. برای آشنایی با جزئیات “استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ” کلیک کنید.

آموزش استراتژی اسکالپ فارکس

ساده‌ترین استراتژی اسکالپ

معامله‌گری که از استراتژی اسکالپ در فارکس استفاده می‌کند، نمی‌تواند مطابق روند کلی سهم در موقعیت‌های معاملاتی شرکت کند؛ درحقیقت روند بازار هیچ کمکی به معامله‌گر نمی‌کند تا در موقعیت‌های معاملاتی مناسب با استراتژی اسکالپ شرکت نماید.

وجود یک روند کاملا مثبت و صعودی، برای یک سرمایه‌گذار و یا معامله‌گر میان‌مدت، اتفاق خوبی است و می‌تواند از آن برای رسیدن به سود استفاده کند. اما این موضوع برای یک اسکالپر اصلا خوب نیست، چراکه حتی یک نوسان کوتاه منفی، می‌تواند برای او یک فاجعه باشد.

بنابراین از نکات مهم در آموزش استراتژی اسکالپ فارکس، این موضوع است که در این استراتژی، نمی‌توان مطابق با روند سهم تصمیم به شرکت در معاملات گرفت. محدوده دید و تحلیل معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپ استفاده می‌کنند، بسیار کوچک و بسته می‌باشد.

درحقیقت معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپ استفاده می‌کنند، هرچه در معاملات با تایم فریم‌های کوتاه‌تر وارد معامله شوند، می‌توانند به سود بیشتری نیز دست پیدا کنند. اما در نظر داشته باشید که با کوچک‌تر شدن تایم فریم محدوده تحلیلی، ریسک نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود افرادی که دانش کافی از بازار فارکس و فعالیت در این بستر دارند، از استراتژی اسکالپ فارکس استفاده کنند. اگر می‌خواهید بدانید “بهترین استراتژی اسکالپ فارکس” کدام است، کلیک کنید.

پیشنهادی:   بهترین سایت سیگنال فارکس

آموزش استراتژی اسکالپ فارکس برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره نمودیم، استفاده از استراتژی اسکالپ فارکس، برای تمامی افراد مناسب نیست. با اینکه شرکت در معاملات اسکالپ فارکس، جذاب و سودآور به نظر می‌رسد، اما این استراتژی برای کسانی بازدهی دارد که به خوبی با روند بازار و شناسایی موقعیت‌های سودده برای اسکلپ آشنایی داشته باشند.

درحقیقت معامله در مدت زمان‌های کوتاه، ممکن است جذاب و سودآور به نظر برسد، اما قطعا با ریسک بالاتری همراه می‌باشد. درحقیقت استراتژی اسکالپ فارکس مشابه با یک شمشیر دولبه است. در صورتی که بتوانید به درستی در موقعیت‌های معاملاتی مناسب ورود کنید و ریسک معاملات را کاهش دهید، این استراتژی با سودآوری بالایی همراه خواهد بود. اما در صورتی که از نوسانات بازار غافل شوید، موفق به کسب سود از طریق استفاده از استراتژی اسکالپ فارکس نخواهید شد.

در ادامه آموزش استراتژی اسکالپ فارکس باید اشاره کنیم که شناسایی نقاط نوسانی در بازار فارکس در مدت زمان بسیار کوتاه، در بازاری همچون بازار فارکس که هیچ‌گونه محدودیت نوسانی ندارد و در هر لحظه نوسان‌های متنوعی دارد، پیش از اینکه به تحلیل دقیق بازار فارکس بستگی داشته باشند، به فردی که از این استراتژی استفاده می‌کند و میزان کنترلی که بر روی خودش دارد، وابسته است.

هر چه محدوده نوسان‌گیری کوچک‌تر می‌شود، بازه تحلیل و همینطور محدوده‌ای که معامله‌گر باید آن را زیر نظر داشته باشد نیز کوچک‌تر می‌شود و همین موضوع روند تحلیل را کمی دشوار می‌‎کند. بنابراین معامله‌گر باید بتواند با کنترل شخصی و همینطور بر اساس تجربه‌ای که از فعالیت در بازار فارکس داشته است، رفتار سهم را در طی مدت‌ زمان‌های بسیار کوتاه شناسایی نماید و سپس وارد معاملات گردد.

از موضوعات مهمی که در آموزش استراتژی اسکالپ فارکس مطرح است، این موضوع می‌باشد که میزان استرس و تنش در معاملات اسکلپ بسیار بالاست. به همین دلیل برای معامله‌گرانی مناسب است که بتوانند با ترس و استرس خود کنار بیایند. مدیریت شخصی و روحی، از مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت در استراتژی فارکس است. درصورتی که افراد نتوانند بر احساسات خود غلبه کنند، قطعا موفق نمی‌شوند با این استراتژی به سود برسند و حتی سرمایه اولیه خود را نیز از دست خواهند داد. برای بررسی جزئیات “نوسان گیری چیست و چه تفاوتی با استراتژی اسکلپ دارد؟” کلیک نمایید.

آموزش استراتژی اسکالپ فارکس

شرایط استفاده از استراتژی اسکالپ فارکس

برای اینکه شما بتوانید با استفاده از آموزش استراتژی اسکالپ فارکس، از این استراتژی برای موفقیت در بازار فارکس استفاده کنید، ضمن اینکه باید توانایی کنترل روحیه خود را داشته باشید، باید برخی شرایط دیگر را نیز فراهم کنید. در ادامه به این شرایط اشاره کرده‌ایم.

کم بودن اسپرد معامله

اسپرد به تفاوت میان قیمت خرید و فروش گفته می‌شود که این تفاوت توسط بروکر مورد نظر اعمال می‌گردد. درصورتی که معامله‌گر یک سهم را خریداری نماید و آن را با قیمت خرید به فروش برساند، سرمایه اولیه او کمتر خواهد شد، چراکه در این میان، اسپرد نیز پرداخت شده است.

فاصله بین خرید و فروش یک نوسان‌گیر در هر بار معامله، تقریبا برابر با 50 پیپ می‌باشد. این مقدار برای معامله مقدار زیادی نیست؛ اما اگر معامله‌گر بخواهد درصدی از این مقدار را برای اسپرد پرداخت کند، عملا سود معامله‌گر بسیار کمتر می‌شود.

پیشنهادی:   سیگنال دقیق فارکس

بنابراین در آموزش استراتژی اسکالپ فارکس، به معامله‌گران توصیه می‌شود که از بروکری خدمات دریافت کنند که میزان اسپرد کمتری را برای معاملات کوتاه مدت دریافت می‌کند. کارگزاری‌هایی که با حذف کردن واسطه‌های مختلف، سعی دارند شرایط بهتری را برای اسکلپرها فراهم کنند و کارمزد کمتری را دریافت نمایند.

سرعت بالا در انجام معاملات

معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپ استفاده می‌کنند، برای اینکه بتوانند با شرکت در معاملات متعدد به سود بالایی برسند، به سرعت عمل بالایی نیاز دارند. درحقیقت درصورتی که یک معامله‌گر اسکلپر نتواند به موقع در معاملات خرید و فروش بازار شرکت کند، قطعا فرصت‌هایی که در بازار ایجاد می‌شود را از دست می‌دهد و ممکن است در این بازار ضرر کند.

ضمن اینکه معامله‌گر باید سرعت عمل بالایی در اجرای معاملات داشته باشد، بروکری که برای فعالیت انتخاب می‌کند نیز باید قادر به اجرای سریع معاملات باشد. در این معاملات تایم فریم‌ها بسیار کوتاه هستند و افراد به سرعت وارد یک معامله می‌شوند و پس از به دست آوردن یک سود ناچیز، از معامله خارج می‌شوند.

استراتژی اسکالپ فارکس

سخن آخر

بر اساس توضیحاتی که ارائه کردیم آموزش استراتژی اسکالپ فارکس، می‌تواند با سود خوبی برای معامله‌گر همراه باشد، در صورتی که معامله‌گر در تعداد معاملات بالا که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود، شرکت کنند. اما موضوع به همین آسانی نیست و این دسته از معاملات دارای درصد ریسک بالایی هستند؛ بنابراین در صورتی که تحمل ریسک ندارید، سعی کنید به سراغ استراتژی‌های دیگری در بازار فارکس بروید.

سعی کنید احساسات خود را وارد معاملات نکنید. با چند بار سود و یا ضرر، رفتار اصلی خود را عوض نکنید و بر اصول استراتژی خود پایبند باشید. درصورتی که در بازار فارکس ضرر کردید، سریعا برای جبران ضرر، در معاملات جدید شرکت نکنید؛ به طوری که پس از رسیدن به آرامش ذهنی و رفع استرس‌هایی که دارید، مجدد در معاملات شرکت کنید تا کمترین تاثیرات احساسی در معامله وجود داشته باشد.

 بر روی یک جفت ارز مشخص معاملات خود را انجام دهید، شناخت در معاملات اسکالپ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ معامله‌گران می‌توانند با تعداد دفعاتی که بر روی یک جفت ارز معامله‌ می‌کنند، کم کم رفتار بازار را شناسایی کنند و اینگونه در تایم‌ فریم‌های کوچک‌تر وارد معامله شوند.

در آموزش استراتژی اسکالپ فارکس، مدیریت سرمایه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که شما باید سعی کنید به عنوان یک معامله‌گری که از استراتژی اسکالپ استفاده می‌کنید، در هر صورت یک مدیریت سرمایه قوی داشته باشید تا ضمن حفظ سرمایه، به سوددهی برسید. به عنوان یک معامله‌گر در بازار فارکس، حتما حد سود و حد ضرر را به درستی انتخاب نمایید تا عملکرد بهتری داشته باشید.

اگر پس از مطالعه این مقاله، پیرامون آموزش استراتژی فارکس سوالی دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان وبسایت مستر اسکلپر پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود. شما همراهان گرامی وبسایت مستراسکلپر می‌توانید برای انجام معاملات اسکالپینگ، از سیگنال فارکس این مجموعه نیز استفاده کنید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *