آموزش استراتژی معاملاتی فارکس

آموزش استراتژی معاملاتی فارکس

آموزش استراتژی معاملاتی فارکس به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار فارکس کمک می‌کند تا بتوانند مطابق با ویژگی‌های شخصیتی خود و همینطور میزان سرمایه‌ای که برای فعالیت در بازار فارکس اختصاص داده‌اند، در این بازار معامله‌ کنند و به سوددهی برسند.

چالشی که برای بسیاری از معامله‌گران در بازار فارکس وجود دارد، نداشتن یک استراتژی مدون و مکتوب که بتوانند با آن در بازار مالی فارکس معامله کنند، می‌باشد. در صورتی که افراد بسیاری از ضررهای خود را ریشه‌یابی کنند، متوجه می‌شوند که اغلب ضررهایی که در این بازار مالی متوجه شده‌اند، به دلیل نداشتن یک استراتژی معاملاتی خوب می‌باشد.

اما احتمالا این سوال برای شما نیز وجود دارد که چگونه می‌توان یک استراتژی معاملاتی موثر را در بازار فارکس ایجاد نمود و آن را مدیریت کرد. در این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر قصد داریم آموزش استراتژی معاملاتی فارکس را برای شما عزیزان ارائه دهیم. همراه ما باشید.

استراتژی معاملاتی فارکس چیست؟

استراتژی معاملاتی فارکس، از جمله تکنیک‌هایی است که توسط تریدرهای بازار فارکس برنامه‌ریزی می‌شود که با استفاده از آن، می‌توانند نقاط صحیح ورود و خروج از یک معامله را تشخیص دهند و در زمان مناسب وارد معامله شوند.

استراتژی معاملاتی که تریدرهای بازار فارکس از آن استفاده می‌کنند، می‌تواند مطابق با تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و یا اخبار اقتصادی منتشر شده پیرامون بازار مالی فارکس باشد. در صورتی که استراتژی معاملاتی به شیوه‌ای درست و صحیح طرح ریزی شده باشد، برای ورود به یک موقعیت معاملاتی و خروج از آن، کمک کننده است.

مزیت‌های استفاده از استراتژی معاملاتی

پیروی از یک استراتژی معاملاتی مناسب، با مزیت‌های بسیاری همراه است که در ادامه قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

  • با استفاده از آموزش استراتژی معاملاتی فارکس، درحقیقت شما یک نقشه برای رسیدن به هدف دارید. به طوری که با کمک استراتژی فارکس، شما می‌دانید دقیقا در چه موقعیتی قرار دارید، قرار است به کجا حرکت کنید و چگونه باید در بازار فارکس معامله کنید و به هدف اصلی خود برسید.
  • از دیگر مزیت‌های پیروی از یک استراتژی معاملاتی این است که از بروز 90 درصد از اشتباهات رایجی که بسیاری از تریدرها مرتکب می‌شوند، جلوگیری می‌کند.
  • یک استراتژی معاملاتی خوب به شما کمک می‌کند تا در موقعیت معاملاتی مناسب وارد بازار شوید و در زمان مناسب نیز از بازار خارج گردید. همینطور با استفاده از استراتژی معاملاتی مناسب، شما متوجه می‌شود تا چه زمانی باید صبر کنید و بر اساس حدس و گمان، سرمایه اولیه خود را به خطر نیاندازید.

آموزش استراتژی معاملاتی فارکس

آموزش استراتژی معاملاتی فارکس

بسیاری از تریدرهای بازار فارکس که به تازگی فعالیت خود را در این بازار مالی آغاز می‌کنند، معمولا از استراتژی‌های ساده‌تر برای آغاز کار خود استفاده می‌کنند. برای مثال بسیاری از تریدرهای تازه‌کار برای معامله در بازار فارکس، از نقاط حمایت و مقاومت استفاده می‌کنند.

به طوری که وقتی متوجه می‌شوند یک جفت ارز و یا دارایی مورد نظرشان، پس از اینکه به ناحیه حمایت و یا مقاومت می‌رسد، شروع به بازگشت می‌کند.با مشاهده این روند، جفت ارز مورد نظر را زیر نظر می‌گیرند و اگر متوجه شوند این دارایی دارای نوسان است، زمانی که قیمت به سطح حمایت نزدیک گردد، آن را خریداری می‌کنند. همینطور هر زمان که قیمت این جفت ارز به سطح مقاومت نزدیک شد، آن را می‌فروشند. این استراتژی، جزو ساده‌ترین استراتژی‌های معاملاتی است که در بازار مالی فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه قصد داریم آموزش استراتژی معاملاتی فارکس را در چندین مرحله، برای کسانی که مایل هستند یک استراتژی معاملاتی شخصی برای خود داشته باشند و با استفاده از آن در بازار فارکس معامله کنند را ارائه دهیم.

پیشنهادی:   آموزش استراتژی اسکالپ فارکس

درک کردن بازار مالی فارکس

اولین قدم در آموزش استراتژی معاملاتی فارکس این موضوع است که شما با نحوه کار بازار مالی فارکس آشنا شوید. اینکه چگونه می‌توانید از طریق این بازار مالی به درآمد دلاری برسید. برای درک این موضوع، قطعا باید در دوره‌های آموزش فارکس شرکت کنید و با انواع تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال و همینطور روانشناسی بازار فارکس آشنا شوید.

بدون داشتن دانش و اطلاعات از فعالیت در بازار فارکس، نمی‌توان یک استراتژی معاملاتی را برای این بازار طراحی و اجرا نمود. درحقیقت بسیار مهم است افراد ابتدا با بازار مالی مورد نظر خود آشنا شوند و سپس با توجه به اطلاعاتی که در دوره‌های آموزشی به دست آورده‌اند، یک استراتژی معاملاتی مناسب را طرح ریزی نمایند.

انتخاب بازار مالی

پس از آشنایی با جزئیات بازار مالی فارکس، در ادامه آموزش استراتژی معاملاتی فارکس، حال نوبت این موضوع است که تعیین کنید قصد دارید در چه بخشی از بازار فارکس فعالیت کنید. برای اینکه یک استراتژی معاملاتی مناسب در فارکس داشته باشید، باید حتما بازار مالی خود را تعیین کنید، آیا قصد فعالیت در بازار فارکس را دارید یا مایلید در بازار آپشن فعالیت نمایید؟

آیا علاقه‌مند به معامله جفت‌ارزهای فارکس هستید و یا می‌خواهید کالاها را معامله‌ کنید؟ علاقه‌مند به معامله کدام جفت ارز و یا کالا هستید. سعی کنید در همین ابتدای تهیه استراتژی معاملاتی این موضوع را تعیین کنید تا بتوانید استراتژی معاملاتی خود را متناسب با آن تهیه نمایید.

انتخاب تایم فریم از مراحل آموزش استراتژی معاملاتی فارکس

پس از تعیین کردن مارکت و دارایی مورد نظر، باید تایم فریم تهیه شود. آیا شما زمان کافی برای اختصاص به تحلیل بازار دارید و یا مایل هستید در کنار فعالیت و کسب و کار اصلی خود، ساعاتی را به معامله‌ کردن در بازار فارکس نیز اختصاص دهید. این موضوع در تعیین استراتژی معاملاتی تاثیر بسیار زیادی را دارد. در حقیقت اینکه شما چه مدت زمانی را برای تحلیل بازار فارکس و معامله در آن اختصاص می‌دهید، می‌تواند استراتژی معاملاتی شما را تعیین کند.

برای مثال استراتژی اسکالپینگ، تقریبا جزو استراتژی‌های تمام مدت در بازار فارکس است و کسانی که این استراتژی را انتخاب می‌کنند، باید ساعات زیادی را در مقابل مانیتور بنشینند و زمان زیادی را برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی که در تایم فریم‌های کوتاه مدت انجام می‌شوند، اختصاص دهند. این استراتژی معاملاتی برای کسانی که زمان زیادی در طول روز در اختیار دارند تا به صورت روزانه معاملات زیادی را انجام دهند، مناسب است.

این در حالی که برخی افراد برای رسیدن به سود حاصل از سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، صبر بیشتری دارند. به طوری که می‌توانند یک پوزیشن معاملاتی را برای روزها، هفته‌ها و ماه‌ها باز بگذارند تا سوددهی آن‌ها در بلندمدت اتفاق بیافتد.

شما تا چه اندازه تحمل باز بودن یک موقعیت معاملاتی را دارید؛ آیا مایل هستید به صورت روزانه و قبل از رفتن به رختخواب، وضعیت استراتژی معاملاتی خود را مشخص کنید و یا توانایی باز نگه داشتن یک پوزیشن معاملاتی برای مدت زمان طولانی‌تر را نیز دارید.

پیدا کردن اندیکاتورهای مناسب برای تشخیص روند

اصلی‌ترین هدف معامله‌گران در بازار فارکس، تشخیص هر چه سریع‌تر روند بازار است؛ شما باید در ادامه آموزش استراتژی معاملاتی فارکس، سعی کنید از اندیکاتورهایی استفاده نمایید که در تشخیص روند بازار به شما کمک کنند.

برای مثال می‌توانید در استراتژی معاملاتی خود از اندیکاتور میانگین متحرک استفاده کنید تا با استفاده از آن بتوانید روند بازار را شناسایی نمایید. به طوری که اگر از دو میانگین متحرک کوتاه‌تر و بلندتر استفاده نمایید، زمانی که این دو میانیگن یکدیگر را به سمت بالا و یا به سمت پایین قطع کنند، معامله‌گر به راحتی می‌تواند وارد موقعیت معاملاتی شود.

تعیین نقاط ورود و خروج

پس از انجام مراحل قبلی از آموزش استراتژی معاملاتی فارکس، حال باید مشخص کنید که در چه نقطه‌ای قصد ورود به معامله و در چه نقطه‌ای قصد خروج از معامله را دارید. برای درک بهتر این موضوع توجه داشته باشید که برای مثال در یک روند نزولی و پس از اصلاح قیمت، منطقه‌ای که در آن قیمت با سطح مقاومت برخورد می‌کند، نقطه‌ ورود به معامله باشد.

تعیین مقدار ریسک بازار

تعیین مقدار ریسک جزو مهم‌ترین اصول در تعیین استراتژی در بازار فارکس می‌باشد. درحقیقت یکی از ملزومات در آموزش استراتژی معاملاتی فارکس، این موضوع است که معامله‌گر بداند اگر بازار مطابق با میل او پیش نرفت، تا چه اندازه در بازار ضرر خواهد کرد.

پیشنهادی:   سیگنال نفت فارکس

درصد ریسک هر معامله‌گری مطابق با استراتژی که دارد و سرمایه اولیه‌ای که در نظر گرفته است، متفاوت می‌باشد. به طور کلی توصیه می‌شود، مقدار ریسک در بازار فارکس، حداکثر دو درصد در نظر گرفته شود.

نوشتن سیستم معاملاتی

پس از طی کردن مراحل فوق، حال باید سعی کنید استراتژی معاملاتی خود را حفط کنید و آن را به حالت مکتوب درآورید. پس از اینکه سیستم معاملاتی خود را به صورت مکتوب درآوردید، می‌توانید آن را در مقابل میز معاملاتی خود قرار دهید تا پیش از ورود به هر یک از موقعیت‌های معاملاتی آن را مشاهده کنید و سعی کنید به آن عمل نمایید.

تست استراتژی معاملاتی‌تان

پس از نوشتن سیستم معاملاتی در آموزش استراتژی معاملاتی فارکس، حال باید سعی کنید آن را در حساب دمو و آزمایشی بروکر مورد نظرتان و حداقل برای مدت زمان 2 الی 3 ماه، آزمایش نمایید.

فرآیند مراحل آموزش استراتژی معاملاتی فارکس در این قسمت به اتمام نمی‌رسد؛ شما باید سعی کنید معاملات خود را در یک ژورنال معاملاتی صحیح ثبت نمایید تا متوجه اشتباهاتی که داشته‌اید، شوید.

بهبود استراتژی معاملاتی تهیه شده

آخرین مرحله از آموزش استراتژی معاملاتی، بهبود آن است. پس از تهیه یک استراتژی معاملاتی، ممکن است این استراتژی در ابتدای فعالیت، آن‌چنان که باید سودده نباشد. در این صورت نیازی به نگرانی نخواهد بود و کافی است سعی کنید مطابق با تجربه و همینطور دانشی که از بازار فارکس دارید، کم کم استراتژی معاملاتی خود را بهبود ببخشید. برای آشنایی با جزئیات “استراتژی فارکس با وین ریت بالا” کلیک کنید.

دقیق ترین استراتژی فارکس

بهترین استراتژی‌های فارکس

تا این قسمت سعی کردیم، آموزش استراتژی معاملاتی فارکس را برایتان ارائه دهیم. وابسته به اینکه شما چه تریدری هستید، می‌توانید از استراتژی‌های متنوعی نیز در بازار فارکس استفاده کنید. در نتیجه پیدا کردن یک استراتژی مناسب که مطابق با تیپ شخصیتی و اهداف شما باشد، گام مهمی است که باید پیش از آغاز به ترید آن را بردارید.

در ادامه آموزش استراتژی معاملاتی فارکس قصد داریم پیرامون برخی از رایج‌ترین و بهترین استراتژی‌ ترید فارکس که در این بازار مالی پرطرفدار مورد استفاده قرار می‌گیرند، توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

استراتژی معاملاتی بر اساس مسیر روند

استراتژی معاماتی مطابق با روند، جزو استراتژی‌های ساده و مطمئن برای فعالیت در بازار فارکس است که در آن، معامله‌گران تلاش می‌کنند ابتدا مسیر قیمت و یا روند را مشخص نمایند و دارایی مورد نظر را در همان مسیر معامله کنند.

در حقیقت در این استراتژی، مهم‌ترین قدمی که باید برداشته شود، شناسایی جهت روند، مدت و قدرت آن می‌باشد. این عوامل نشان‌دهنده قوی‌ بودن روند فعلی و همینطور زمان تقریبی بازگشت روند خواهد بود.

در نظر داشته باشید که با اینکه بازار مالی فارکس، یک بازار رونددار است، اما زمان‌های بسیاری نیز قیمت در خلاف جهت روند حرکت می‌کند. بنابراین بسیار مهم است توجه کنید که این استراتژی به وقت و زمان زیادی نیاز دارد و برای کسانی که می‌توانند زمان زیادی را به تحلیل روند بازار اختصاص دهند، مناسب است.

استراتژی معاملاتی بلند مدت (Position Trading)

در ادامه بررسی آموزش استراتژی معاملاتی فارکس به استراتژی معاملاتی بلندمدت می‌پردازیم. استراتژی معاملاتی بلندمدت در دسته‌بندی استراتژی‌های معاملاتی قرار دارد که معاملات صورت گرفته با آن، بین دو هفته تا دو سال باز باقی می‌مانند.

این نوع استراتژی معاملاتی برای دسته‌ای از معامله‌گران مناسب است که به بازار فارکس دید بلندمدتی دارند و سعی می‌کنند از نوسانات کوچک در بازار فارکس که با موقعیت آن‌ها در تضاد می‌باشد، عبور کنند. معمولا در این نوع استراتژی، نیاز به تحلیل‌های فاندامنتال جهت شناسایی وضعیت اقتصاد خرد و کلان در جهان نیز می‌باشد.

استراتژی رنج تریدینگ (Range Trading)

استراتژی معاملاتی رنج، از جمله استراتژی‌ها بر اساس سطوح حمایت و مقاومت می‌باشد. معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، در نمودار پرایس اکشن که نشان دهنده رفتار قیمت است، به دنبال بالاترین و پایین‌ترین مناطق که در آن امیدی برای بازگشت قیمت وجود دارد، هستند. این سطوح حمایت و مقاومت با یکدیگر یک محدوده معاملاتی مناسب را ایجاد می‌کنند.

زمانی که در یک مارکت رونددار، قیمت به سطح حمایت و یا مقاومت برخورد داشته باشد و آن را بشکند، قله‌ها و یا دره‌های جدیدی را ایجاد می‌کند. در یک بازار رنج، قیمت بین یک محدوده حمایت و مقاومت، بالا و پایین می‌گردد.

پیشنهادی:   سیگنال اتوماتیک فارکس

برای مثال زمانی که قیمت به یک سطح مقاومت برخورد داشته باشد، معامله‌گر مطابق با استراتژی رنج، می‌تواند اقدام به فروش دارایی مدنظر خود نماید. در وضعیتی مشابه، زمانی که قیمت به یک سطح حمایت برخورد کند، درحقیقت یک سیگنال برای اقدام به خرید در این بازار خواهد بود.

در حالت کلی نیز لازم است اشاره کنیم که پس از اینکه قیمت با هر یک از سطوح مقاومت و یا حمایت برخورد کند، نشان دهنده این است که یک روند جدید در حال شکل‌گیری است.

استراتژی معاملاتی بر اساس اخبار  (News Traders)

اصلی‌ترین بازیگران بازار مالی فارکس، بانک‌های مرکزی بزرگ در جهان هستند؛ به همین دلیل این بازار تحت تاثیر رویدادهای جهانی، بالا و پایین می‌گردد. بنابراین بررسی اخبار اقتصادی و رویدادهای مهم در این بازار و تاثیری که بر روی بازار دارند، می‌تواند به انجام معاملات سودده در این بازار کمک کند.

اگر علاقه‌مند به دنبال کردن اخبار اقتصادی بزرگ در جهان هستید، می‌توانید استراتژی معاملاتی بر اساس اخبار را انتخاب کنید. معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده کنند، باید تاثیر تمامی فاکتورها شامل نرخ‌های بهره، گزارش تورم، تولید ناخالصی داخلی، نرخ بیکاری و … را بر روی بازار فارکس مورد بررسی قرار دهند. هر گونه تغییرات در جهان شامل بلایای طبیعی، جنگ، تغییرات سیاسی و … بر روی این بازار مالی تاثیر می‌گذارد که باید در استراتژی معاملاتی بر اساس اخبار مورد بررسی قرار بگیرد.

استراتژی معاملاتی اسکالپ

از دیگر استراتژی‌های کاربردی که در ادامه آموزش استراتژی معاملاتی فارکس قصد داریم به آن اشاره کنیم و توسط بسیاری از معامله‌گران مورد استفاده قرار می‌گیرد، استراتژی معاملاتی اسکالپ است که در آن تریدرها در طول روز در معاملات متعددی شرکت می‌کنند و به این امید هستند که از هر یک از معاملات خود، سوددهای کوچکی را به دست آورند.

در این شیوه معامله در بازار فارکس، تریدر باید زمان کافی جهت اختصاص برای تحلیل بازار فارکس را داشته باشد و سعی کند از فرصت‌های معاملاتی که بازار فارکس در اختیار او قرار می‌دهد، بیشترین سود را کسب نماید.

افرادی که به استراتژی اسکالپینگ علاقه‌مند هستند، باید سرعت و دقت بالایی داشته باشند تا بتوانند چندین معامله را در یک زمان و با سرعت و دقت بالایی انجام دهند. همینطور تسلط بر تحلیل‌های تکنیکال جهت انجام معاملات اسکلپ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که اسکلپرها برای تائید مسیر روند و همینطور مومنتوم آن، از تحلیل تکنیکال و نرم‌افزارهای تشخیص الگوها استفاده می‌کنند.

معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند، مشابه با دیگر معامله‌گرانی که در معاملات کوتاه مدت شرکت می‌کنند، برای دنبال کردن رویدادهای مهم روزانه، از تقویم‌های اقتصادی استفاده می‌کنند. برای آشنایی با جزئیات “بهترین استراتژی اسکالپ فارکس” کلیک کنید.

استراتژی معاملاتی روزانه (Day Trading)

معامله‌گران روزانه، بر روی حرکات روزانه قیمت تمرکز دارند و بر روی نوساناتی که در طول یک روز اتفاق می‌افتد، متمرکز می‌باشند. نوساناتی که در نتیجه ایجاد تغییرات در میزان عرضه و تقاضا در بازار فعلی ایجاد می‌گردد.

بهترین استراتژی فارکس برای طلا

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر، ابتدا سعی کردیم مراحلی را ذکر کنیم تا آموزش استراتژی فارکس را برایتان ارائه دهیم. سپس بهترین استراتژی‌های معاملاتی در بازار فارکس را برایتان معرفی کردیم و پیرامون آن توضیحاتی را ارائه نمودیم.

احتمالا نکته این مقاله که داشتن استراتژی شخصی برای معامله در بازار فارکس است را متوجه شدید. اگر می‌خواهید یک معامله‌گر موفق در بازار فارکس شوید، حتما سعی کنید مطابق با مراحلی که آوردیم، استراتژی معاملاتی خود را طراحی کنید و با استفاده از آن معامله نمایید. در غیراینصورت اگر بخواهید بدون پیروی از یک استراتژی کاربردی، در این بازار مالی فعالیت کنید، قطعا با ضرر مواجه خواهید شد و سرمایه اولیه شما در خطر از دست رفتن می‌باشد.

در صورتی که در زمینه آموزش استراتژی معاملاتی فارکس سوالی دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان مستر اسکلپر راهنمای شما عزیزان هستند تا بتوانید از طریق بازار مالی فارکس ، متناسب با میزان سرمایه خود، به بیشتری درآمد دلاری برسید. لازم به ذکر است شما عزیزان با عضویت در کانال استراتژی فارکس مستر اسکلپر نیز می‌توانید به صورت روزانه بر اساس استراتژی اسکالپ، سیگنال فارکس برای معاملات جفت ارزها و طلا را دریافت کنید و در معاملات متعدد شرکت نمایید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *