بهترین استراتژی اسکالپ فارکس

بهترین استراتژی اسکالپ فارکس

بهترین استراتژی اسکالپ فارکس چیست؟ اسکالپ از جمله روش‌های معاملاتی کوتاه‌مدت در بازار فارکس و ارز دیجیتال می‌باشد. منظور از معاملات کوتاه‌مدت این است که تایم فریم‌های اختصاص یافته برای این معاملات، 5 دقیقه به پایین است. معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپ استفاده می‌کنند، این هدف را دارند که با انجام معاملات بسیار و سریع، در یک بازه زمانی کوتاه، به سوددهای جزئی برسند. در نهایت و در مجموع معاملاتی که صورت می‌گیرد، سود بالایی را به دست آورند.

معامله‌گرانی می‌توانند از استراتژی اسکالپ استفاده کنند که قادر به تصمیم‌گیری با سرعت بالا باشند. همینطور بتوانند با استفاده از تحلیل تکنیکال، ابزارهای مختلف شامل اهرم، مدیریت ریسک و سرمایه، اندیکاتورهای مختلف و … بهترین موقعیت‌های معاملاتی را شناسایی نمایند و از آن‌ها برای خرید استفاده کنند. درحقیقت اینگونه است که می‌توان از نوسانات سریع و کوتاه، حداکثر بهره را برد.

پیرامون استراتژی اسکالپ باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از این استراتژی دارای ریسک بسیار بالایی است و کسانی می‌توانند از آن استفاده کنند که ضمن آشنایی کامل با بازار، دارای تجربه و دقت بالایی نیز باشند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید به سراغ بهترین استراتژی اسکالپ فارکس بروید، سعی کنید در حساب دمو از آن استفاده کنید و پس از کسب دانش و تجربه لازم، از آن برای انجام معاملات خود بهره ببرید. استفاده از بهترین استراتژی اسکالپ فارکس برای کسانی مناسب است که مایل هستند در طول یک روز، در معاملات بسیاری شرکت کنند و از طریق شرکت در معاملات هرچند کوچک، به سودهای بسیاری دست پیدا کنند.

اسکالپینگ چیست؟

استراتژی معاملاتی اسکالپینگ به نوعی از معاملات روزانه گفته می‌شود که اصلی‌ترین هدف معامله‌گر در آن این است که از طریق شرکت در معاملات متعدد، به سودی هر چند جزئی برسد. مجموع برآیند سوددهای کوچکی که از بازار به دست می‌آید، قابل توجه خواهد بود.

مزیت‌های معاملات اسکالپینگ

  • در صورتی که افراد بهترین استراتژی اسکالپ فارکس را به درستی اجرا کنند، این استراتژی بسیار سودده خواهد بود.
  • افرادی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند، می‌توانند از نوسانات کوتاه مدت در بازار فارکس بهره‌مند شوند و از هر گونه تغییرات قیمتی کوچک نیز به سوددهی برسند.
  • ریسک معاملات در استراتژی اسکالپینگ بسیار پایین می‌آید، چرا که معامله‌گران موقعیت معاملاتی خود را برای یک بازه زمانی کوتاه حفظ می‌کنند.
  • با استراتژی اسکالپینگ، امکان انجام تعداد معاملات بسیار در طول روز و جمع‌آوری سودهای کوچک وجود دارد.
  • استراتژی اسکالپ جزو سبک‌های انگیزشی است، چراکه هیجانات معاملات بازار را به همراه دارد.
پیشنهادی:   تعطیلات کریسمس فارکس 2023

معایب اسکالپینگ

  • برای انجام معاملات اسکالپ، به تجربه، دقت و سرعت عمل بالایی نیاز است.
  • استفاده از بهترین استراتژی اسکالپ فارکس، نیازمند نظم و انضباط شخصی و همینطور اراده قوی است.
  • برای انجام معاملات اسکالپینگ، افراد باید به بازارهای بزرگ با حجم و نقدینگی بالا دسترسی داشته باشند.
  • امکان استفاده از اهرم در معاملات اسکالپ وجود دارد که همین موضوع ریسک معامله را افزایش می‌دهد.

بهترین استراتژی اسکالپ فارکس

بهترین استراتژی اسکالپ فارکس

برای انجام معاملات اسکالپینگ، می‌توان از استراتژی‌های مختلفی استفاده کرد. در ادامه پیرامون بهترین استراتژی اسکالپ فارکس توضیحاتی را برای شما عزیزان آورده‌ایم.

معامله با شکست سطوح

از بهترین استراتژی اسکالپ، معامله در زمان شکست سطوح می‌باشد. منظور از شکست سطوح و یا (Breakout) زمانی می‌باشد که قیمت از یک سطح حمایت و یا مقاومت عبور نماید. معامله‌گری که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کند، باید در این شرایط به دنبال این موضوع باشد که مومنتوم کافی ایجاد گردد و قیمت به اندازه‌ای بالا و یا پایین برود که از یک سطح مقاومت و یا حمایت عبور کند.

یک شکست درست دارای ویژگی‌هایی شامل چندین بار برخورد به سطح حمایت و یا مقاومت، کم شدن میزان نوسان قیمت و پس از آن افزایش قابل توجه نوسانات در زمان شکست، بالا رفتن حجم معاملات در زمان شکست سطوح، پول‌بک به میانگین‌های متحرک و … است.

در این استراتژی، تریدرها به کمک یک خط میانگین متحرک که به عنوان نقطه ورود و خروج استفاده می‌کنند، سعی می‌کنند در جهت روند اصلی بازار معاملات خود را آغاز نمایند. وقتی قیمت به خط میانگین متحرک برخورد کند، بهترین فرصت برای معامله خرید و یا فروش خواهد بود.

اسکالپینگ با بولینگر باند

یکی دیگر از بهترین استراتژی اسکالپ فارکس، استفاده از اندیکاتور بولینگر باند است. این اندیکاتور به عنوان نشانگر نوسانات بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع استراتژی دربردارنده سه خط شامل یک خط میانگین و دو خط انحراف استاندارد بالا و پایین است. این خطوط این موضوع را نشان می‌دهند که قیمت در چه محدوده‌ای نوسان دارد و اینکه تا چه اندازه از حالت عادی خود فاصله گرفته است.

پیشنهادی:   استراتژی پولساز فارکس

معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپ بولینگر باند استفاده می‌کنند، وقتی که قیمت به خطوط بالایی یا پایین بولینگر باند برخورد می‌کند، وارد معاملات خرید و یا فروش می‌گردند. درحقیقت این موضوع نشان دهنده این است که قیمت به حالت بالا تخمین (overbought) یا پایین تخمین (oversold) رسیده است و احتمال بروز یک تغییر در این نقطه وجود دارد.

درصورتی که قیمت به خط بالای اندیکاتور بولینگر باند برخورد نماید، تریدر می‌تواند در یک موقعیت معاملاتی فروش شرکت کند؛ همینطور زمانی که قیمت به خط میانگین متحرک و یا خط پایین بولینگر باند می‌رسد، معامله را بسته و سود خود را به دست آورد.

در شرایط برعکس، زمانی که قیمت به خط پایین بولینگر باند برخورد داشته باشد، معامله‌گر می‌تواند در یک پوزیشن خرید شرکت کند و زمانی که قیمت به خط میانگین متحرک و یا خط بالای بولینگر باند برسد، از معامله خارج گردد. برای مشاهده جزئیات “نوسان گیری چیست و چه تفاوتی با استراتژی اسکلپ دارد؟” کلیک کنید.

بهترین استراتژی اسکالپ فارکس

بهترین استراتژی اسکالپ فارکس با خطوط روند

در استراتژی اسکالپینگ با خطوط روند، از خطوط روند با هدف پیدا نمودن جهت و شدت حرکت بازار استفاده می‌گردد. خطوط روند، خطوطی می‌باشند که از طریق وصل کردن نقاط قیمتی کف و یا سقف، به دست می‌آید و نشان دهنده روند صعودی و یا نزولی بازار است.

معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپینگ با خطوط روند استفاده می‌کنند، در زمانی که قیمت به خط روند برخورد می‌کند و یا از آن عبور می‌کند، وارد معامله می‌گردند. برای درک بهتر این استراتژی تصور کنید که اگر قیمت در یک روند صعودی قرار داشته باشد و به خط روند صعودی برخورد کند، معامله‌گر می‌تواند یک پوزیشن خرید را باز کند اما زمانی که قیمت به یک سطح مقاومت بالاتر برسد، معامله را ببندد.

به همین صورت، درصورتی که قیمت در یک روند نزولی قرار داشته باشد و به خط روند نزولی برخورد نماید، معامله‌گران می‌توانند در یک موقعیت معاملاتی فروش شرکت کنند. همینطور زمانی که قیمت به یک سطح حمایت پایین‌تر برسد، می‌توانند معامله را ببندند و از معامله خارج شوند.

درحقیقت در بازارهایی که نوسانات زیادی دارند، می‌توان از خطوط روند شکسته شده‌، برای ورود به معاملات استفاده نمود. همینطور بهتر است از تائید دیگر نشانگرها و الگوهای قیمت نیز برای افزایش سودآوری حاصل از معاملات استفاده کرد. برای آشنایی با جزئیات “بهترین استراتژی ترید فارکس” کلیک کنید.

پیشنهادی:   نوسان گیری چیست و چه تفاوتی با استراتژی اسکلپ دارد؟

حد ضرر مناسب برای بهترین استراتژی اسکالپ

از بهترین استراتژی اسکالپ فارکس، تعیین حد ضرر برای معاملات اسکالپ است. حد ضرر از عامل‌های مهم برای موفقیت در استراتژی اسکالپ می‌باشد و باید به گونه‌ای تعیین و مشخص گردد که ریسک و بازدهی معامله را در حد مطلوب نگه دارد و از بروز ضررهای بزرگ‌تر جلوگیری نماید.

برای تعیین حد ضرر جهت انجام معاملات اسکالپ، معامله‌گران می‌توانند از سه روش استفاده نمایند:

1.تعیین حد ضرر بر اساس مدیریت سرمایه

در دیگر بهترین استراتژی اسکالپ فارکس و در روش تعیین حد ضرر بر اساس مدیریت سرمایه، معامله‌گران مطابق با میزان سرمایه و درصد ریسکی که می‌توانند تحمل کنند، یک حد ضرر کوچک را در نظر می‌گیرند و این حد ضرر را در چند نقطه پایین‌تر و یا بالاتر از نقطه ورود خود به معامله تعیین می‌کنند.

معامله‌گرانی که برای انجام معاملات اسکالپینگ، از تعیین حد ضرر بر اساس مدیریت سرمایه استفاده می‌کنند، نباید حد ضرر را بیشتر از 1 الی 2 درصد از سرمایه در نظر بگیرند. برای مثال در صورتی که افراد 100 دلار را وارد معامله نموده‌اند، بیشتر از 2 دلار نباید ریسک نمایند.

2.تعیین حد ضرر بر اساس پرایس اکشن

در این روش معامله‌گران می‌توانند مطابق با الگوها، سطوح و نشانه‌های پرایس اکشن، یک حد ضرر منطقی را برای معاملات خود تعیین نمایند. در این روش حد ضرر در نقطه‌ای قرار می‌گیرد که قیمت به آن نقطه نمی‌رسد، مگر در حالتی که تحلیل‌هایی که فرد انجام داده است، نقض گردد.

3.اندیکاتور بولینگرباند

معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپ استفاده می‌کنند، می‌توانند از اندیکاتور بولینگر باند نیز برای تعیین حد ضرر خود استفاده کنند. به طوری که می‌توانند حد ضرر خود را در سطح خطوط بالایی و یا پایینی قرار دهند و چند تیک نیز فاصله بگیرند. اینگونه معامله‌گر فقط در صورتی که بازار از نوارهای بولینگرباند عبور کند، حد ضرر وجود خواهد داشت. برای آشنایی با جزئیات “سیگنال اسکالپ فارکس” کلیک نمایید.

بهترین استراتژی اسکالپ فارکس

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر، پیرامون بهترین استراتژی اسکالپ فارکس توضیحاتی را ارائه کردیم و سعی کردیم بهترین استراتژی که برای معاملات اسکالپینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند را برای شما عزیزان توضیح دهیم. در صورتی که در این زمینه سوالی دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا توسط کارشناسان مستر اسکلپر راهنمایی شوید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *