بهترین استراتژی ترید فارکس

بهترین استراتژی فارکس برای طلا

بازار فارکس جزو بزرگ‌ترین و در عین حال نقد شونده‌ترین بازارهای مالی در جهان می‌باشد که حجم معاملات روزانه در آن، برابر با چندین تریلیون دلار در روز است که این رقم چندین برابر بورس نیویورک می‌باشد. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد، برای فعالیت در بازارهای مالی، فارکس را انتخاب می‌کنند. معامله کردن در بازار فارکس چندان آسان نیست و جزو روش‌های پرخطر برای به دست آوردن درآمد دلاری می‌باشد.

به طوری که در این بازار امکان خرید و فروش ارزهای کشورهای مختلف وجود دارد. معامله‌گران در صورتی می‌‎‌توانند از خرید و فروش جفت‌ارزها به سوددهی برسند که با تمامی جوانب این بازار آشنایی داشته باشند. همینطور روش‌های معامله‌گری را یاد بگیرند و سعی کنند با استفاده از تکنیک‌های مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه، ضمن حفظ سرمایه، به سوددهی نیز برسند.

اولین قدم برای رسیدن به درآمد دلاری از طریق بازار فارکس، انتخاب بهترین استراتژی ترید فارکس است. استراتژی که بتواند در دراز مدت منتهی به سود شود. بسیاری از معامله‌گران از اهمیت استفاده از استراتژی معاملاتی در معاملاتی که در بازار فارکس صورت می‌گیرد، آگاه هستند اما نمی‌دانند بهترین استراتژی بازار فارکس کدام می‌باشد. به همین دلیل این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر را به بررسی جزئیات بهترین استراتژی ترید فارکس اختصاص داده‌ایم.

استراتژی فارکس چیست؟

استراتژی فارکس در حقیقت قوانین و مقرراتی می‌باشند که به معامله‌گران کمک می‌کنند تا بتوانند در بهترین زمان ممکن، وارد معامله شده و سپس از آن خارج گردند. همینطور بتوانند معامله‌های خود را به بهترین شیوه ممکن کنترل نمایند.

هدف از استراتژی فارکس و یا استراتژی معامله در فارکس، مجموعه‌ای از قوانین و مقرراتی می‌باشد که به معامله‌گران کمک می‌کند تا بتوانند بهترین زمان ورود به معامله، نحوه ورود به معامله و … را به دست آورند. اینکه استراتژی مورد استفاده در بازار فارکس، بسیار پیچیده و یا خیلی ساده باشد، کاملا وابسته به معامله‌گر و روحیه او است.

معامله‌گرانی که از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، نسبت به کسانی که از تحلیل فاندامنتال استفاده می‌کنند، کار راحت‌تری دارند؛ به طوری که آسان‌تر می‌توانند نقاط ورود و خروج از معامله را تشخیص دهند. در هر صورت معامله‌گران برای اینکه بتوانند به سود مستمری دست پیدا کنند، باید قادر به بررسی صحیح عملکرد خود باشند و برای اینکار نیز نیاز به استراتژی معاملاتی دارند تا به دور از احساسات و با بررسی تمامی جوانب بازار، معاملات خود را انجام دهند.

پیدا کردن بهترین استراتژی ترید فارکس

برای فعالیت و معامله در بازار فارکس، استراتژی‌های مختلفی وجود دارد. انتخاب بهترین استراتژی ترید فارکس باید مطابق با شرایط فعلی معامله‌گر و خصوصیات اخلاقی او صورت بگیرد. تریدرهای بسیار کمی از همان ابتدا، می‌توانند بهترین استراتژی ترید فارکس را متناسب با شخصیت خود پیدا کنند. اغلب این افراد برای رسیدن به بهترین بازدهی از استراتژی معاملاتی که انتخاب نموده‌اند، اقدام به تست و بررسی آن در حساب‌های تستی و دمو می‌کنند تا در نهایت بتوانند بهترین استراتژی فارکس را انتخاب نمایند.

در برخی مواقع ممکن است که افراد به بهترین استراتژی معاملاتی دست پیدا کنند که با نتایج خوبی همراه است اما نتایج حاصل از این استراتژی چندان ماندگار نباشد. هر چند که بازارهای مالی به صورت مداوم در حال تغییر می‌باشند و افراد باید به عنوان یک معامله‌گر بازار فارکس، به این قوانین پایبند بمانند.

پیشنهادی:   سیگنال لحظه ای فارکس طلا

در صورتی که جزو معامله‌گران مبتدی و تازه‌کار در بازار فارکس هستید، توصیه می‌کنیم که برای آغاز معامله در این بازار، به سراغ استراتژی‌های ساده بروید. اغلب تریدرهای تازه‌کار مرتکب یک اشتباه بزرگ می‌شوند که همین اشتباه مانعی در برابر موفقیت آن‌ها می‌گردد، این است که از انواع ابزارهای تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. این‌کار سبب می‌شود که اطلاعات بیش‌ از اندازه‌ای بر روی چارت نمایش داده شود که نتیجه آن چیزی جز سردرگمی نخواهد بود.

بهترین روش برای انتخاب یک استراتژی فارکس سودآور، استفاده از استراتژی‌های ساده است. به طوری که معامله‌گر به مرور و با کسب تجربیات بیشتر از شیوه معاملات بازار فارکس، تغییراتی را در آن ایجاد کند تا بتواند به بیشترین بازدهی برسد. برای اطلاع از جزئیات “بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس ” کلیک کنید.

ساده ترین استراتژی فارکس

ویژگی‌های بهترین استراتژی ترید فارکس

بهترین استراتژی ترید فارکس، درحقیقت مجموعه‌ای از قوانین و مقررات است که در یک بازه زمانی طولانی، سودآور باشد و در شرایط متغیر بازار، معامله‌گر را به سوددهی لازم برساند. در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین استراتژی ترید فارکس بپردازیم.

سودآوری در بلند مدت

بهترین استراتژی ترید فارکس باید در یک بازه زمانی بلند مدت، با سودآوری همراه باشد. برای اندازه ‌گیری این پارامتر، کافی است که عملکرد تاریخی استراتژی را مشاهده و بررسی نمایید تا موفق به محاسبه نسبت ریسک به ریوارد گردید.

مدیریت ریسک

بهترین استراتژی ترید فارکس باید یک برنامه مدیریت ریسک مناسب را برای محافظت از سرمایه معامله‌گر ارائه دهد. این استراتژی می‌تواند شامل استفاده از دستورات توقف ضرر، اندازه مناسب موقعیت، تنوع و … باشد.

انعطاف پذیری

بهترین استراتژی ترید فارکس باید انعطاف‌پذیر باشد. به این معنی که با شرایط متغیر بازار تطبیق داده شود. برای اینکه بتوان از میزان انعطاف‌پذیری یک استراتژی مطلع شد، باید نظارت منظمی بر عملکرد استراتژی وجود داشته باشد و در صورت نیاز نیز تغییرات مورد نیاز بر روی آن اعمال گردد.

بک تست

معامله‌گران برای اینکه متوجه شوند آیا استراتژی که برای معامله در بازار فارکس انتخاب کرده‌اند، سودآور است یا خیر. باید داده‌های تاریخی را مورد آزمایش قرار دهند. برای اینکار می‌توانند استراتژی معاملاتی را در حساب دمو و یا آزمایشی بروکر مورد نظر خود امتحان نمایند.

شفافیت

یک استراتژی خوب و کاربردی در بازار فارکس، باید شفاف و قابل درک باشد. اینگونه معامله‌گران قادر به اجرا و دنبال کردن استراتژی خواهند بود.

شواهد تجربی

بهترین استراتژی ترید فارکس مبتنی بر اصول اقتصادی و مالی صحیح است و بسیار مهم است که توسط شواهد تجربی نیز پشتیبانی گردد. به طوری که یک استراتژی خوب در بازار فارکس، باید با تحمل ریسک، افق سرمایه‌گذاری و سبک معاملاتی معامله‌گر همخوانی داشته باشد.

در حال کلی، بهترین استراتژی ترید فارکس، استراتژی می‌باشد که در یک بازه زمانی بلند مدت، با سودآوری همراه است. همینطور باید دارای برنامه مدیریت ریسک مناسب بوده و در شرایط مختلف بازار انعطاف پذیر و سازگار باشد.

دقیق ترین استراتژی فارکس

معرفی بهترین استراتژی ترید فارکس

معامله‌گران فعال در بازار فارکس، مشابه با هر بازار مالی دیگری، از جمله بازار ارزهای دیجیتال، می‌توانند از انواع استراتژی‌های معاملاتی استفاده نمایند. در ادامه قصد داریم، پیرامون پرطرفدارترین و بهترین استراتژی ترید فارکس توضیحاتی را ارائه دهیم.

استراتژی ترید روزانه در فارکس

در استراتژی روزانه (Day Trading) تمامی معاملات در طول یک روز به نتیجه می‌رسند و هیچ معامله‌ای برای روز بعد باقی نمی‌ماند. در این استراتژی، معمولا از تایم فریم 15 دقیقه تا 1 ساعت استفاده می‌گردد و در بهترین حالت معامله‌گران می‌توانند در طول روز، در دو الی سه موقعیت معاملاتی خیلی خوب شرکت کنند و از این طریق به سود خوبی دست پیدا کنند.

پیشنهادی:   ربات سیگنال فارکس رایگان

استراتژی روزانه، بهترین استراتژی ترید فارکس برای افرادی که مایل هستند از نتیجه معاملات و تحلیل‌های خود در همان روز مطلع شوند، به شمار می‌رود. به طوری که این معاملات طولانی نیستند و پیش از اتمام 24 ساعت به پایان می‌رسند.

استراتژی اسکالپ در بازار فارکس

استراتژی اسکالپ جزو بهترین استراتژی ترید فارکس است و زیرمجموعه‌ای از استراتژی‌های روزانه به شمار می‌رود. این استراتژی برای کسانی که عجول و کم حوصله هستند، بسیار مناسب می‌باشد. چرا که در این استراتژی نیز معاملات در طی همان روز به نتیجه می‌رسند. با این تفاوت که تایم فریم‌های معاملاتی در استراتژی اسکالپ بسیار کوچک‌تر می‌باشند و تمامی معاملات در همان روز به نتیجه می‌رسند.

در مقابل تعداد معاملات کسانی که از استراتژی معاملاتی اسکالپینگ استفاده می‌کنند، بیشتر می‌باشد. در حقیقت معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند، برای رسیدن به سود بیشتر، در معاملات متعدد شرکت می‌کنند و از هر یک سود کمی را به دست می‌آورند که برآیند آن‌ها سود قابل توجهی می‌شود.

از جمله مزیت‌های استفاده از استراتژی اسکالپینگ، این است که در این استراتژی نیازی نیست که تریدرها نگران پتانسیل بلند مدت دارایی مورد معامله و تمامی عواملی که بر روی آن تاثیر می‌گذارد، باشند. اینگونه تمامی معاملات در بازه زمانی کوتاهی به نتیجه می‌رسند، به طوری که یا معامله‌گر به سود می‌رسد و یا معامله با ضرر بسته می‌شود.

با این حال این استراتژی فشار بسیار زیادی را برای تریدر و معامله‌گر بازار فارکس نیز به همراه دارد. به طوری که با اینکه استراتژی اسکالپینگ جزو بهترین استراتژی ترید فارکس است، اما برای معامله‌گرانی که توان تحمل فشار زیادی را ندارند، مناسب نیست. در این استراتژی معامله‌گر باید سرعت عمل بسیار بالایی را داشته باشد تا بتواند سریعا و در تایم فریم‌های کوتاهی، در معاملات شرکت کرده و با سود خارج شود.

استراتژی معامله براساس پرایس اکشن

از دیگر بهترین استراتژی ترید فارکس، استراتژی پرایس اکشن (Price Action) می‌باشد؛ در این استراتژی تصمیم‌گیری برای خرید و فروش یک دارایی، بر اساس حرکت قیمت آن دارایی انجام می‌گردد. در استراتژی پرایس اکشن از اندیکاتورهای تحلیلی تکنیکال استفاده نمی‌گردد و پیش‌بینی‌ها بر اساس حرکت قیمت بر روی نمودار صورت می‌گیرد.

استراتژی پرایس اکشن، خود شامل چندین نوع است که در میان آن‌ها، استراتژی ال بروکس (Al Brooks) جزو پراستفاده‌ترین استراتژی‌های معامله‌گری در بازار فارکس می‌باشد. از مزیت‌های استفاده از استراتژی پرایس اکشن این است که همواره چارت به صورت ساده و به دور از اندیکاتورهای بسیار رنگارنگ تحلیل تکنیکال در مقابل شما قرار دارد. این نوع چارت به خصوص برای تریدرهای مبتدی در بازار فارکس بسیار ایده‌آل است، چراکه از سردرگمی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

استراتژی معامله در محدوده‌ها

از دیگر استراتژی‌های مورد استفاده برای ترید در بازار فارکس، استراتژی محدوده و یا رنج می‌باشد که زمانی که یک جفت ارز معاملاتی در یک محدوده مشخص گیر می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وابسته به بازه زمانی و یا تایم فریم معاملاتی، این محدوده از 20 الی چند صد پیپ متغیر خواهد بود. در این استراتژی به یک حمایت و مقاومت محکم و ثابت نیاز می‌باشد که بارها مانعی در برابر افزایش و یا کاهش قیمت یک جفت ارز باشد.

دسته‌ای از معامله‌گران که از استراتژی معامله در رنج‌ها استفاده می‌کنند، باید جفت‌ارزهایی را برای معامله‌ انتخاب کنند که در همان لحظه هیچ روندی را نداشته باشند. برای این منظور فقط باید به نحوه حرکت قیمت دارایی مورد نظر توجه داشته باشند و یا به سراغ اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال از جمله میانگین متحرک بروند.

پیشنهادی:   استراتژی نوسان گیری فارکس

پس از انتخاب یک جفت ارز و یا هر دارایی دیگری که هیچ‌گونه روندی را ندارد، معامله‌گر باید تلاش کند تا محدوده‌ای که در حال حاضر قیمت در آن گیر نموده‌ است را نیز شناسایی نمایند. برای بررسی جزئیات “کانال استراتژی معاملاتی” کلیک نمایید.

استراتژی روند در فارکس

از دیگر استراتژی‌های مورد استفاده در بازار فارکس، معامله بر اساس روند می‌باشد. در این استراتژی، تریدرهای بازار فارکس به دنبال موقعیت‌های معاملاتی هستند که در جهت روند فعلی بازار باشد. ایده اصلی این استراتژی بر این اساس است که احتمال ادامه حرکت در جهت موافق با روند، بسیار بیشتر از تغییر جهت ناگهانی آن می‌باشد. در این روند، حرکت بازار می‌تواند رو به بالا و یا رو به پایین باشد.

وقتی قیمت‌ها به صورت مدام افزایش داشته باشند و سقف‌های جدیدی ثبت گردد، روند بازار صعودی و یا آپ ترند خواهد بود. در حالت برعکس، یک روند نزولی و یا داون ترند را خواهیم داشت.

در این استراتژی در جهت تشخیص روند یک جفت ارز در بازار فارکس، از روش‌های مختلفی استفاده می‌گردد. یکی از این روش‌ها استفاده از میانگین متحرک می‌باشد. وقتی میانگین متحرک 50 روزه، از میانگین متحرک 200 روزه بیشتر می‌شود و خط آن را رو به بالا قطع می‌نماید، انتظار روند صعودی بازار وجود دارد. در حالت برعکس، یک روند نزولی آغاز می‌گردد.

معامله در زمان انتشار اخبار

از بهترین استراتژی ترید فارکس، معامله در زمان انتشار خبرهای مهم می‌باشد. در طی این استراتژی، معامله‌گران در تلاش هستند تا از نوساناتی که در زمان انتشار اخبار از جمله اعلام نرخ تورم و یا دیگر داده‌های اقتصادی ایجاد می‌گردد، نهایت استفاده را داشته باشند.

البته لازم است اشاره کنیم که معامله در زمان انتشار اخبار، کمی پر ریسک و پرنوسان است و حتی میزان اسپرد در بروکرها نیز با انتشار اخبار تغییر کرده و افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل نتایج این معامله ممکن است کمتر و یا بیشتر از انتظارات باشد.

معامله‌گری موقعیتی یا پوزیشن تریدینگ

در استراتژی معاملاتی موقعیتی و یا پوزیشن تریدینگ، توجهی به روند‌های کوتاه مدت بازار نمی‌شود و فرقی ندارد که در طول یک روز، قیمت یک دارایی چقدر نوسان نموده است. معامله‌گرانی که از استراتژی پوزیشن تریدینگ استفاده می‌کنند، در حقیقت به دنبال به دست آوردن سود از روندهای طولانی مدت‌ می‌باشند. معامله‌گری موقعیتی از جمله سخت‌ترین استراتژی‌های بازار فارکس می‌باشد و برای دسته‌ای از تریدرهای بازار فارکس که دارای صبر، تحمل و نظم کافی هستند، مناسب است.

ساده ترین استراتژی فارکس

سخن آخر

استراتژی بازار فارکس، به مجموعه‌ای از قوانین و مقررات گفته می‌شود که در آن می‌توان نقاط ورود و خروج از معامله را تشخیص داد. استراتژی‌های مختلفی برای فعالیت در بازار فارکس وجود دارد که در این مقاله از وبسایت مستر اسکلپر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم.

البته به غیر از استراتژی‌های معرفی شده، چندین استراتژی معاملاتی دیگر نیز وجود دارند که هر معامله‌گر می‌تواند با بررسی جزئیات آن‌ها نیز در نهایت سعی کند با در نظر گرفتن خواسته و انتظاراتی که از بازار فارکس دارد و همینطور میزان سرمایه‌ خود، بهترین استراتژی ترید فارکس را انتخاب نماید.

در نهایت اینکه چه استراتژی را برای ترید در بازار فارکس انتخاب کنید، کاملا وابسته به خواسته‌های شماست. در صورتی که در زمینه انتخاب بهترین استراتژی ترید فارکس سوالات بیشتری دارید، سوالات خود را در انتهای همین مقاله و در بخش نظرات مطرح کنید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *