تحلیل فاندامنتال 19 دسامبر 2022- شاخص فضای کسب و کار آلمان

شاخص IFO

بدون شک یکی از اصلی‌ترین کارهایی که باید یک تریدر انجام دهد، رصد روزانه اخبار مهم و تحلیل تأثیر آن‌ها بر جفت‌ارزها است. یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که روی یورو (و به تبع آن جفت‌ارزهای همبسته یورو) تأثیر می‌گذارد، IFO یا همان شاخص وضعیت فضای حاکم بر کسب‌وکار است. IFO (به زبان آلمانی Konjunkturperspektiven) شاخص کلی تجاری آلمان هم محسوب می‌شود. بانک مرکزی آلمان و حتی اتحادیه اروپا، برای تعیین نرخ بهره، این شاخص را نیز در کنار مسائل مختلف دیگر، مورد بررسی قرار می‌دهند. امروز (19 دسامبر 2022 و در ساعت 12:30 به وقت ایران ) این شاخص منتشر می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت شاخص اقتصادی آلمان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شاخص برای توسعه اقتصاد در آلمان است که هر ماه منتشر می‌شود. 

شاخص فضای کسب و کار آلمان

در واقع این شاخص چشم‌انداز 6 ماه آینده را پیش‌بینی می‌کند. مخصوصاً زمستان پیشِ رو! چرا که IFO براساس شرایط فعلی حاکم بر بازارها و از روی پرسشنامه‌هایی که مدیران کارخانه‌ها، نهادهای بزرگ صنعتی و تولیدکننده‌های عمده پاسخ می‌دهند، تعیین می‌شوند. پارامترهای مهمی مانند میزان سرمایه‌گذاری در آلمان، میزان استخدام، هزینه‌های مواد اولیه، انتظارات و احساسات کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف در خصوص وضعیت حال حاضر تجارت و … در تعیین دقیق عدد این شاخص مؤثر هستند. بیش از 9000 شرکت بزرگ آلمانی در زمینه‌های خدماتی، ساختمانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خرده‌فروشی، تولیدی، حمل و نقل و … در تکمیل این پرسشنامه دخیل هستند. از این رو تأثیر بسیار زیادی روی ارزش یورو و به خصوص EUR/USD دارند.

پیشنهادی:   مزایای استفاده از تریدینگ ویو

 در حال حاضر عدد این شاخص 86.3 است که طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار میرود این شاخص بهبود پیدا کند و قاعدتا یورو قوی‌تر شود. البته قوی‌تر شدن یورو در کوتاه مدت، کمی دور از انتظار است. این شاخص به طور کلی در سال گذشته و امسال (خصوصا به خاطر تحولات اوکراین و کووید-19) نوسانات مختلف و اغلب نزولی داشت، اما به نظر می رسد پس از زمستان امسال و از بهار 2023 رشد قابل توجهی را تجربه کند. سیگنال های ارائه شده در کانال VIP مستر اسکلپر، با توجه به اخبار و تحلیل تأثیر آن‌ها بر روند بازار فارکس ارائه می‌شود. از این رو حتی اگر زمان کافی برای رصد و تحلیل اخبار را نیز ندارید، می توانید بدون دغدغه از این سیگنال‌ها در معاملات خود در دنیای فارکس استفاده کنید. اگر نیازمند سیگنال فارکس هستید، کافی است در کانال VIP ما عضو شوید.

منبع: tradingeconomics.com

 

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *